کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ایلام شهریور آغاز می‌شود

1 تير 1401 ساعت 11:25

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار ایلام توسط هلدینگ خلیج فارس شهریور آغاز می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی اکبر بسطامی اظهار کرد: پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام دو شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این منطقه هستند.
وی گفت: این دو پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد استان ایلام دارند اما پیشرفت‌های مورد انتظار ما در این دو مجموعه هنوز محقق نشده و مشکلاتی پیش روی آنهاست که امیدواریم با حمایت مالی هلدینگ خلیج فارس، شاهد توسعه و تحقق تولید در ظرفیت اسمی و بهره‌برداری این دو شرکت باشیم.
بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره مصوبه هیئت دولت در خصوص صنایع پایین دستی در ایلام،‌ گفت: با ایجاد پارک پلی پروپیلن و پیش‌بینی فعالیت ۹۲ شرکت در آن، برای چهار هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام گفت: به رغم وجود منابع غنی نفت و گاز، متاسفانه بیکاری و رشد آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی در استان است و امیدواریم با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.
بسطامی با اشاره به تفاهم‌نامه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار میان هلدینگ خلیج فارس و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با بهره‌برداری از این طرح که از پایان شهریور ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مشکل خوراک پتروشیمی ایلام حل می‌شود که موجب برکات فراوانی برای منطقه خواهد شد.
انتهای پیام/.
 


کد مطلب: 4008

آدرس مطلب :
https://www.naftara.ir/fa/news/4008/عملیات-اجرایی-توسعه-فاز-دوم-میدان-گازی-تنگ-بیجار-ایلام-شهریور-آغاز-می-شود

نفت آرا
  https://www.naftara.ir