وزیر نفت امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) در جمع مردم و مسئولان شهرستان لامرد با اشاره به اینکه امروز به نیابت از رئیس‌جمهوری و دولت خدمت شما رسیده‌ام.
plusresetminus
تراز میعانات گازی منفی است/آمریکا هیچ چراغ سبزی نشان نداده است/ فروش و بازگشت پول به کشور مطلوب است
به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی نفت آرا از فارس،جواد اوجی  گفت : با کار شبانه‌روزی همه متخصصان صنعت نفت، امروز تراز ما در حوزه میعانات گازی منفی است یعنی هم‌اکنون متقاضی میعانات گازی ما چه در داخل و چه از خارج افزایش یافته است که تولید ۷۶۰ هزار بشکه‌ای ما جوابگو نیست.
اوجی ادامه داد: سالانه ۴۳۰ میلیون دلار اجاره کشتی‌ها برای نگهداری میعانات روی آب بود که همه این کشتی‌ها با دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم و بازاریابی و نرخ مطلوب به فروش رفت و حتی یک سنت ما نیز در بانک‌ها مسدود نشده است.
آمریکا هیچ چراغ سبزی نشان نداده
وی با بیان اینکه امروز بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نفت هستیم که برای آن هم در جهان مشتری داریم؛ همه اینها در شرایط سخت تحریم‌ها انجام شده و آمریکا هیچ چراغ سبزی نشان نداده و در این مدت آمریکا ۲۳ تحریم دیگر نیز اضافه کرده است.
وزیر نفت، بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه آبادان به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه، افتتاح واحد گازوئیل پالایشگاه اصفهان به ظرفیت روزانه ۲۰ میلیون لیتر، بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۲ سال و صادرات ۱۶ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ را از دستاوردهای وزارت نفت دولت سیزدهم در دوسال اخیر برشمرد.

 فروش و بازگشت پول به کشور مطلوب است
وزیر نفت با بیان اینکه کشور در تأمین منابع ارزی هیچ‌گونه مشکلی ندارد، گفت: ذخایر ارزی کشور، فروش و بازگشت پول به کشور مطلوب است.
اوجی به رشد اقتصادی و عملکرد دولت اشاره و اظهار کرد: براساس آمار بانک مرکزی و برنامه بودجه، عملکرد دولت در زمینه رشد اقتصادی ۷.۶ درصد در سه ماهه بهار بوده و براساس مرکز آمار گروه نفت و گاز ۱۹.۸ رشد اقتصادی داشته است و این کارنامه دولت است
 
 
https://naftara.ir/vdcbffb8.rhb8apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما