آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی درباره تقاضای جهانی نفت خام را دوباره افزایش داد اما همچنان این رقم بسیار پایین‌تر از برآورد اوپک است.
plusresetminus
افزایش پیش‌بینی آژانس بین‌المللی درباره تقاضای جهانی نفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی درباره تقاضای جهانی نفت خام را دوباره افزایش داد اما همچنان این رقم بسیار پایین‌تر از برآورد اوپک است.
آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ میلادی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت که نسبت به برآورد ماه گذشته میلادی ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش نشان می‌دهد.
پس از انتشار گزارش آژانس بین ‌لمللی انرژی، نفت خام برنت تا ۸۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و حدود ۸۵ دلار به ازای هر بشکه داد و ستد شد و به بالاترین حد خود از ماه نوامبر رسید.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: سیگنال‌های ناشی از بانک‌های مرکزی برای آغاز روند کاهش نرخ رشد، راه خروج از رکود اقتصادی را نشان می‌دهد، اما داده‌های اقتصادی ضعیف در چین همچنان نگران‌کننده است.
براساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، انتظار می‌رود رشد تقاضای روزانه چین از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۶۲۰ هزار بشکه در روز برسد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjh8ev.uqexxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما