مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: خام‌فروشی نفت بزرگترین ضربه‌ای است که ما بر اقتصاد کشور زده‌ایم که همواره مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی تاکید داشته‌اند.
plusresetminus
خام‌فروشی نفت بزرگترین ضربه‌ بر اقتصاد کشور است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محسن قدیری، مدیرعامل پترو پالایش اصفهان در خصوص حرکت این هلدینگ به سمت پروژه محوری در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، اظهار داشت: هدف‌گذاری اولیه هلدینگ پتروپالایش اصفهان، در دوره مدیریتی جدید این بوده که ما جزو 500 شرکت برتر جهانی اعلامی در نشریه Fortune باشیم و همکاران‌مان اطلاعات و مستندات مربوطه را ارسال کرده و در آزمون‌های مربوطه هم شرکت نموده‌ایم و حتی می‌توانیم جزو 100 شرکت برتر جهان باشیم، در حالی‌که قبلا توسری خور بودیم که جهان سوم بوده و تحریم هستیم و چنین چیزی امکانپذیر نیست در حالی‌که مشکل اصلی در این زمینه مدیریتی است.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: تهدیداتی متوجه صنعت پالایش است بدین‌صورت که اروپا در سال 2030 کلا به سمت سبد سوخت‌های جایگزین همچون سبد سوخت برقی می‌رود و ماشین‌ها برقی، هیبریدی یا هیدروژنی می‌شوند و سوخت فسیلی به‌عنوان بنزین و گازوئیل و یا نفت کوره یا LPG دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت.
قدیری افزود: تهدید فوق الذکر به ورشکستگی و حذف شرکت‌های پالایشی منجر می‌شود. لذا ما می‌بایستی در زنجیره‌ ارزش حرکت می‌کردیم و همین‌طور هدف‌گذاری‌‌ که آدام اسمیت برای شرکت‌ها در حداکثرسازی سود مطرح نموده، یعنی ما اول باید سودمان را به حداکثر برسانیم تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم. 
بر همین اساس، هلدینگ پتروپالایش اصفهان  استراتژی کلی را انتخاب کرد که فقط در بحث نفتی وارد نشود و همین‌طور استراتژی‌های نیمه‌همگون و ناهمگون را انتخاب کرد که بر این اساس ما هلدینگ پتروپالایشی اصفهان را تاسیس کرده و پتانسیل‌های نهفته را فعال کردیم، بر همین مبنا هرچه زنجیره‌ ارزش بیشتر باشد، سود شرکت هم به‌صورت زیادی بالاتر می‌رود.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره اینکه در پالایشگاه‌ها 400 محصول از نفت خام می توان گرفت، ادامه داد: خام‌فروشی نفت بزرگترین ضربه‌ای است که ما بر اقتصاد کشور زده‌ایم که همواره مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی تاکید داشته‌اند.
قدیری تاکید کرد: در استراتژی شرکت تعریف شده که نیاز است سیستم‌‌مان را به‌روزرسانی کنیم و یا سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه را افزایش دهیم. مثلاً الان پتروپالایشگاه اصفهان، سهامدار 60 درصد سهام پتروشیمی اصفهان است و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ همت به این شرکت کمک کرده‌ایم تا فعال‌تر بشود. لذا ما برای اینکه معادلات مالی‌‌مان درست کار بکند، مجبور بودیم که به سمت تعریف پروژه‌های زودبازده برویم و در پتروشیمی اصفهان واحد CRU را راه‌اندازی خواهیم کرد که خوراکش نفتا خواهد بود و دیگر نیازی به دستکاری در فرمول خوراکش ندارد.
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjo8ev.uqexizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما