«جیسون استفاناتوس»، مدیر کربن زدایی جهانی در DNV Maritime در گفت و شنود با خبرنگار نفت آرا گفت: در سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی برای سوخت آمونیاک پنج سفارش و تنها در ماه آوریل ۲۰۲۴ میلادی یعنی تنها در یک ماه پنج سفارش برای استفاده از سوخت آمونیاک داده شده است.
plusresetminus
استقبال گسترده صنعت کشتیرانی از متانول و آمونیاک/اکوسیستم دریایی در توسعه سوخت سبز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وی با بیان مطلب فوق افزود:اگرچه راه زیادی در پیش داریم، اما اکوسیستم دریایی با سوخت سبز توسعۀ کامل یافته و آلودگی زیست محیطی کمتر می‌شود، همین موضوع سرمایه گذاری در ساخت کشتی با سوخت جایگزین را بیشتر می‌کند.  
سفارش کشتی با سوخت جایگزین در ماه آوریل با قرارداد جدید مواجه شد که به طور کلی سفارش چهار ماه اول سال جاری میلادی با سوخت جایگزین نسبت به سال قبل ۴۸ درصد بالا رفته است.  
 متانول همچنان بیشترین تعداد سفارش را در سال ۲۰۲۴ میلادی داشته است. 
 در ماه می‌اولین سفارش سوخت جایگزین به منظور استفاده در چهار کشتی جدید دوگانه سوز LNG و آمونیاک با Hyundai Mipo Dockyard بسته شده است.  
سوخت آمونیاک، متانول و LNG بیشترین تعداد کشتی‌های در دست ساخت را در بر می‌گیرد. اکثر این کشتی‌ها که در یارد‌های کشتی‌سازی چین و کره جنوبی در دست ساخت می‌باشد، شامل تانکر نفتی از نوع افرا‌مکس است.
 ازریابی سوخت ها‌ی جایگزین Alternative Fuel Insight (AFI) حاکی از آن است که سفارش جدید ثبت شده برای کشتی‌های جدید با سوخت متانول ۱۲ قرارداد و با سوخت LNG هفت قرارداد  می‌باشد.
نفت آرا،تمامی سفارشات مربوط به سوخت متانول مربوط به تانکر‌های نفتی است؛ اگرچه در سال‌های قبل سفارش ساخت تانکر پایین بود، اما در سال جدید با سوخت جایگزین ارقام بالایی به خود اختصاص داده‌اند. در این راستا در بین سفارشات جدید برای کشتی سوخت جایگزین آمونیاک مشاهده می‌شود. 
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdzj0f.yt0of6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما