plusresetminus
تعطیلی شنبه فرصتی برای تقویت حوزه اقتصادی کشور است/اجازه دهید دولت روز تعطیل را مشخص کند/ماهانه حدود 80 میلیارد دلار آسیب می بینیم
نمایندگان خانه ملت در گفت وشنود اختصاصی با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا در واکنش به تعطیلی روز شنبه صحبت های بیان کردنند که خلاصه آن آورده شده است:
محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد: 

در مخالفت با پیشنهاد نقدعلی نماینده خمینی شهر بیان داشت: بیش از ۱۰ سال است که رهبر انقلاب در انتخاب شعار سال بر اقتصاد تاکید دارند و اگر قرار است میزان مبادلات اقتصادی ما با دنیا تقویت شود و نگاه تخصصی به این موضوع داشته باشیم باید به تعطیلات جهانی توجه کنیم.
میزان حضور فیزیکی کارکنان نشان دهنده افزایش بهره وری نیست و اگر قرار است بهره وری را افزایش دهیم باید به معیارهای جهانی در این زمینه توجه شود و بدانیم با تعطیلی پنج شنبه و جمعه ارتباط ما با دنیا چهار روز قطع می شود ولی با تعطیلی جمعه و شنبه این تعطیلی به یک روز می رسد و این فرصتی برای تقویت حوزه اقتصادی کشور است.
 نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد بازگشت به لایحه دولت گفت: دولت در این لایحه پیشنهاد داده است که ساعات کاری ۴ ساعت و روزهای کاری هم به ۵ روز در هفته کاهش پیدا کند و این باعث افزایش بهره وری کارکنان در روزهای کاری می‌شود، اما تفاوتی در لایحه از سوی کمیسیون ایجاد شده و روز تعطیل تعیین شده است در حالی که در لایحه دولت روز تعطیل مشخص نشده است.
 روح الله متفکر آزادبیان داشت:

من معتقدم پیشنهاد بازگشت به اصل چند مزیت دارد چون بحث های کارشناسی مفصلی در این رابطه انجام شده و باید شان کارشناسی دولت را محترم بدانیم بنابراین اجازه دهید دولت روز تعطیل را مشخص کند چون ضرورتی برای اظهارنظر وجود ندارد.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس :

با توجه به اینکه دستور کار اول صحن علنی در روز سه‌شنبه (25 اردیبهشت‌ماه) هم همین موضوع است و صحن هم هماهنگ با نظر کمیسیون اجتماعی همکاری می‌کند، امیدواریم که روز سه‌شنبه بتوانیم این موضوع را جمع‌بندی کنیم و رای مثبت تعطیلی شنبه را از مجلس بگیریم که برای فعالان اقتصادی کشور و مردم خبر خوش‌حال‌کننده‌ای است.
 بنده به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعضای اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون داشتم، نظرم بر این بود که اگر این اتفاق نیفتد و پنجشنبه به جای شنبه تعطیل شود و ما مانند گذشته چهار روز با کل دنیا قطع ارتباط داشته باشیم، ماهانه حدود 80 میلیارد دلار آسیب می‌بینیم.
 با وضعیتی که کشور ما در شرایط تحریم است و از طرفی مقام معظم رهبری بحث جهش تولید را به عنوان شعار سال مطرح کرده‌اند، این 80 میلیارد دلار رقم کمی نیست. ضمن اینکه تمامی کشورهای همسایه ما از سال 2008 این کار را شروع و تعطیلات هفته را تغییر داده‌اند. حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، عراق و اخیرا افغانستان هم این تغییر را انجام داده‌اند؛ بنابراین پشت استدلال تعطیلی شنبه یک بحث علمی و تخصصی است و بالاخره ما هم باید یک جایی به متخصصین  در همین بحث تعطیلی روز شنبه، 45 هزار نفر از فعالان اقتصادی امضا جمع کرده و به بنده نامه نوشته‌اند که الان دست بنده است. خود این موضوع یک نوع مشارکت مردم است و باید به نحوی کمک حال این‌ها باشیم؛ بنابراین امیدوارم در صحن علنی روز سه‌شنبه مجلس این موضوع تصمیم‌گیری و نهایی شود.
انتهای پیام./
https://naftara.ir/vdcfecdy.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما