اتوبوس انتصابات فامیلی، محفلی، سیاسی و البته بی ربط، همچنان در دولت مردمی با سرعت درحال حرکت است
plusresetminus
تقیسم غنائم در روزهای پایانی دولت مردمی/ آیا به عصر  "شاه شهید" قاجار برگشته ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب با انتشار نامه ای به محمد مخبر،‌ سرپرست ریاست جمهوری،‌ خواستار عدم هرگونه عزل و نصب نیروی جدید در وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری شد.
این نامه در حالی از سوی پزشکیان به نگارش درآمده است که چندی پیش حمیده زرآبادی، سخنگوی ستاد انتخابات او در پستی در شبکه اجتماعی اکس، با اشاره به بخشنامه مهم مخبر به کلیه دستگاه‌های اجرایی درباره عدم تغییر و جا به جایی در ساختارهای سازمانی و جا به جایی نیروی انسانی، نوشته بود:‌ علی‌رغم صدور بخش‌نامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مبنی‌بر خودداری از هر گونه تغییر در ساختارهای سازمانی، جابه‌جایی نیروی انسانی و… تا استقرار دولت چهاردهم، گزارش‌های واصله از صدور احکام بی‌رویه، بدون‌ضابطه و خلاف بخش‌نامه مذکور در دستگاه‌های اجرایی و زیر‌مجموعه‌های آن خبر می‌دهد.
 این انتصابات سیاسی است؟ فامیلی است؟  محفلی است؟ دوستانه است؟ سرقفلی دارد؟ یا آنطور که برخی فعالان حوزه سیاست می گویند به عصر «شاه شهید» قاجار بازگشته ایم که کرسی صدرات ایالات و ولایات را به حراج می گذارند تا از محل درآمد آن ، امورات دولت فخیمه بچرخد؟ کاش اینطور بود و از انتصابت درآمدی هم نصیب دولت می شد اما مدیراولی ها ، نه فقط سرکیسه را شل نمی کنند بلکه کیسه شان را از حقوق های آنچنانی یا دریافتی هایی که اصلا ، لایق آن نیستند ، انباشته می کنند و به علت کارنابلدی ، ضربات مهلکی به منافع ملی می زنند که  اغلب ، جبران ناپذیرند و یا جبران آن ها،  سال ها و دهه ها زمان و هزینه کلان نیاز دارد تا شاید بتوانیم به جایی برگردیم که قبل از تقسیم غنایم مناصب میان فامیل، شرکا و رفقای فاتحان بوده ایم.  
  امضای نامه رئیس جمهور منتخب هنوز خشک نشده بود که باز هم موج دیگری در شبکه های اجتماعی برخاست. فعالان رسانه ای در این دو هفته خبر از جذب و بکارگیری افراد،عضویت در هیات مدیره شرکت ها و موسسات خبر می دهند.
باید دید آیا فشار افکار عمومی می تواند جلوی این انتصابات را بگیرید یا نه؟
شهید رئیسی بارها تاکید کرد: در جاهایی که فضاسازی نسبت به انتصابات رخ می‌دهد، اگر این فضاسازی‌ها صحیح نیست، از عملکرد خودتان دفاع کنید، اما توجه داشته باشید که شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم صرفاً یک شعار نیست، بلکه بستر و مبنای کار است و اگر انتقادات به یک عملکرد یا انتصاب شما صحیح است، باید سریعاً اصلاح کنید.
خوب است دولتمردان که مکرر به منش و پایبندی شهید رئیسی صحبت کردنند در این روزهای پایانی عمر دولت سیزدهم بر عهد و قول خود وفادار بمانند.
انتهای پیام./
https://naftara.ir/vdci33az.t1a5q2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما