نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به مدت زمان چهار روز در پایتخت ایران برگزار شد.
plusresetminus
نمایشگاه "شلوغ" "بی کیفیت"  "بیهوده"
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،از این نمایشگاه  به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه یاد می شود.نمایشگاه هر ساله با شركتهای داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می گردد.
به دلیل تحریم، سازندگان مطرح قطعات و تجهیزات حضور نیافتند و تعدادی از کشور چین حضور پیدا کرددنند که اکثر آنان مسلط به زبان انگلیسی نبوده و مترجمی هم بهمراه نداشته اند.
نمایشگاه‌ها اساسا برای نشان دادن دستاوردهای جدید در فضای درست رقابتی تشکیل می‌شوند، در میان شرکت های پتروشیمی حاضر در نمایشگاه شرکت پتروشیمی زاگرس تحت مدیریت آقای "دیداری"خلاق،پرتلاش نوآور و متخصص توانست با "سند راهبردی متانول" و رونمایی از محصول جدید"  محصول نانوسیال بهبود دهنده راندمان لوپ کولینگ" بر کیفیت و اثربخشی این نمایشگاه بیفزاید. 
بسیاری از شرکت های بزرگ تولید کننده و تامین کننده عالی در این نمایشگاه شرکت نکرده اند آنها از کیفیت برگزاری گلایه مند هستند و می گویند هیچگاه مجریان برگزاری پیرامون بررسی صلاحیت شرکت ها،معیار و ارزش گذاری،نحوه تخصیص غرفه بصورت شفاف توضیح نمی دهند.
جانمایی بد غرفه ها،ندادن فضا کافی به شرکت های دانش بنیان، دادن فضای زیاد به تامین کننده گان گمنام بخشی از مشکلات این نمایشگاه بود.
نشاط و پویایی بین کارفرما و پیمانکاران و بازدید کنندگان وجود نداشت و این مهم باید توسط مسئولان مربوطه برای افزایش جذابیت های نمایشگاهی چاره اندیشی شود. 
وقت مدیران عامل دلاری است و قطعا نمی توانند همه روزه در نمایشگاه باشند و همه را بازدید کنند،بسیاری از شرکت ها با فرستادن نیروهای غیرتخصصی بجای تخصصی بر ازدحام نمایشگاه افزودند و  آنانی که هم نیروی متخصص فرستادند فقط از کنار غرفه ها رد می شدنند و مذاکره سازنده ای شکل نمی گرفت.از چهار روز ماموریت آنها شاید یک روز را در نمایشگاه مشغول بازدید باشند و بقیه ایام را به سرکشی از فامیل و دوستان،حضور در مراکز تفریحی و گردشگری ،مراجعه به پزشک و ...می گذرانند.
حضور داشتن افراد غیرمرتبط در این نمایشگاه پرواضح بود آنها صرفا بازدیدکننده بودند نه سرمایه گذار بودن،نه دانش پژوه و نه حتی جویای کار وبا هیچ گروهی دیالوگی نداشته اند و صرفا از سالنی به سالن دیگری می رفتنند گویا باید شرایط خاصی برای نمایسگاه تخصصی قائل بود تا از شلوغی بیش از اندازه آن جلوگیری کرد.
نمایشگاه ها یکی از ابزارهای مهم تبلیغات و بازاریابی محسوب می شوند و نقش بسزایی در معرفی کالا، خدمات و محصولات دارند که این موضوع باعث رونق اقتصادی و  منجر به توسعه صادرات می شود. این یکی از مقوله های اصلی برگزاری است و تاکنون مسئولان مربوطه از میزان درآمد،یا اثرات اقتصادی ،ارزآوری آن سخن به میان نیاوردند.
بسیاری از مدیران عامل از پرسش و پاسخ با خبرنگاران تخصصی طفره رفته و حاضر نشده اند پیرامون مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی و شرکت خویش اظهار نظرکنند. 
عده ای می گویند در این نمایشگاه تفاهم نامه های امضاء شده و این دستاورد است اما بررسی های ما از تفاهم نامه های گذشته نشان می دهد به محله قرارداد نرسیده اند. هرچند ارزش حضور در یک نمایشگاه را نمی توان با ارزش قراردادهایی که منعقد می شود ارزیابی کرد ، بلکه یکی از مهمترین دستاوردهای هر نمایشگاه ارتباطات مؤثر ،سازنده،گسترده و پایداری است که در نمایشگاه ها شکل می گیرد و منجر به همکاری های در بلند مدت می شود.
نمایشگاه مذکور درگیری بین مدیرعامل و پیمانکار هم داشت که صحنه ناپسندی را به وجود آورد و بجای ویترین کردن علم مدیریت و نشان دادن توان فنی ،مالی و بازرگانی کلید واژه های جدیدی از جمله "زورم رسیده" به ادبیات صنعت پتروشیمی اضافه کرد.
دید و بازدید، دورهمی و خوش و بش کردن نفتی ها ازمزیت های این نمایشگاه بود.
بعد از تشدید تحریم ها علیه صنعت نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی انتظار می رفت برای نشان دادن اقتدار نظام و مقابله با تحریم ها نمایشگاهی با کیفیت مطلوب در حد نام و اعتبار صنعت نفت و پتروشیمی برگزار کنند.

نفت آرا:مخاطبان،مسئولان،شرکت کنندگان می توانند با ارسال یاداشت این گزارش را مورد"تایید،نقد،و بررسی" قرار دهند.
انتهای پیام./
https://naftara.ir/vdchw6nz.23nk-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما