از زمان شروع ‌به ‌کار دولت جدید، انتصاب‌های فامیلی، گروهی و جناحی بدون درنظرگرفتن تخصص و تجربه لازم با چنان سرعتی انجام می‌شود که گویا شعار شایسته‌سالاری و ممنوعیت فامیل‌بازی اصولگرایان در زمان انتخابات اصلا مطرح نشده است.
plusresetminus
تحقیر بدنه دولت با ادامه سکانداری امثال "علی عسکری"/ضرورت پوست اندازی  در ساختار  مدیریتی دولت انقلابی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،در میان منصوب‌شدگان در دولت جدید، وضعیت افراد به ‌لحاظ ارتباط با مسئولیت جدید و سطح سمت مجهول است. در میان وزارتخانه‌ها، وزارت نفت،‌ لحاظ میزان هم‌سطح‌نبودن یا غیرمرتبط‌بودن انتصاب‌ها و مجهول‌بودن سوابق افراد در صدر فهرست قرار دارند.
بیشترین میزان تغییر نیز در وزارت نفت  انجام شده که در آن تقریبا تمام مدیران اصلی این مجموعه در مدتی کوتاه جابه‌جا شده‌اند؛ که انتصاب علی عسکری یکی از بی ربط ترین انتصاب های دولت بوده است.آمارها حاکی از آن است  موج جا‌به‌جایی‌ها و انتصاب‌ها همچنان حواشی‌ رابطه‌سالاری‌ها ادامه دارد.
 انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما به عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور اشاره کرد. البته این انتصاب اگرچه بیش از سایر انتصابات در شبکه‌های اجتماعی و بین عموم مردم بازتاب داشت اما واقعیت این است که برخی از انتصابات دیگر هم در دولت چندان قابل دفاع نبوده‌اند و این موضوع بر یک پیام روشن تاکید دارد؛ بعضا تخصص‌گرایی در دولت، نه تنها اولویت اول نیست، بلکه جزو اولویت‌های اول هم نیست.
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که مدیر سابق صدا و سیما به بزرگ‌ترین هلدینگ کشور منتقل شده و سکان هدایت آن را در دست بگیرد. عبدالعلی علی عسگری جایگزین جعفر ربیعی و به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به مجموعه معرفی شده است. این انتصاب در حالی صورت گرفته که عسگری سابقه اقتصادی و فعالیتی مرتبط برای ریاست یک شرکت پتروشیمی را در پرونده ندارد. حضور رئیس اسبق صدا و سیما در بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور، آن هم در شرایطی که انتظار می‌رود در سال‌های آتی صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافته و بتواند قدری از فشار کاهش درآمدهای نفتی را جبران کند، با انتقادهای گسترده‌ای روبرو شد.
توجیه افکار عمومی و اصول‌گرایان آرمان خواه‌تر نمی‌شود و این انتصاب را شایسته  نمی‌دانند. زیرا وقتی در کنار انتصابات دیگر قرار می گیرد گویای این امر است که با مدیرانی که از نهادهای انقلابی می آورند می خواهند دولت انقلابی تشکیل دهند. همان گونه که سایر وزرا افراد غیر مرتبط را به پست های تخصصی  می آورند و این اگر تحقیر بدنۀ دولت نیست، پس چیست؟
هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس زیر شدید‌ترین فشارها در چهار سال  اخیر جور تأمین ارز را کشیده و گاه دو برابر تعهد درقبال ارز نیمایی عمل کرده و این سؤال پدید می‌آید که درون این مجموعه با انبوهی از کارشناسان و نخبگان یکی برای مدیر عاملی پیدا نمی‌شده است؟ 
 آنهایی که برای جناب علی عسکری حکم زدند هم باید پاسخ افکار عمومی را بدهند که چرا رئیس سابق صداوسیما را به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی  خلیج فارس انتخاب کرده‌اند.
اگر دولت  ابراهیم رئیسی می خواهد موفق باشد باید در انتصابات علی وار عمل کند و  بصورت جدی عواملی که  مانع پوست اندازی در ساختار مدیریتی کشور است را شناسایی و حذف نمایید.
 آقای رئیسی که یکی از گل بانگ های طرفدارانش لقب دادن بت شکن به وی بود، قادر خواهد بود بت غول سلطه بی پایان مدیران تمام نشدنی را بشکند یا خیر؟
 انتهای پیام./
https://naftara.ir/vdcay6n6.49nwm15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما