استاندار گلستان با تشریح برنامه‌های جشن 44 سالگی انقلاب اسلامی در استان گفت: گره کور پتروشیمی در دولت سیزدهم باز شد.
plusresetminus
گره کور پتروشیمی گلستان در دولت سیزدهم باز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ کمر استان‌ها را در حوزه عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای شکستند و این را آسیب شناسی کردیم و باید در برنامه بودجه تغییر کند.
استاندار گلستان ادامه داد: بودجه سفر ۱۸ برابر بودجه هزینه‌ای و عمرانی یکساله استان است و از محل اعتبارات بودجه عمومی سفر رئیس جمهور یک گام به جلو به شمار می‌رود.
زنگانه یادآور شد: دولت وظیفه خود را در حوزه اعتبارات و توجه به استان در سفر انجام داده و این مسئله جای تشکر دارد.
وی بابیان اینکه پتروشیمی گره کورش باز خواهد شد و تفاهم نامه آن منعقد شده است، تاکید کرد: اگر آب مورد نیاز برای صنعت پتروشیمی نباشد این چشم انداز نیز محقق نمی‌شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: به غیر از  مصوبه یورویی و ارزی پتروشیمی نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد  تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری داریم.
زنگانه تاکید کرد: دولت هرچه به ما برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  قول داده بود و ۱۳۰ درصد برای سال ۱۴۰۰ و در سال جاری تمام تعهدات  یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و دو هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان  بین پروژه های اولویتی مصوب توزیع کردیم.
وی گفت: این اعتبارات باعث شد که در هفته دولت سال‌جاری نزدیک به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه عمدتا به بهره برداری برسد و تعداد محدودی نیز آغاز عملیات اجرایی را شاهد بودیم که این پروژه‌ها ۹ هزار نفر اشتغالزایی داشته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد کل پروژه ها و طرح های قابل افتتاح و شروع عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و طرح است
زنگانه متذکر شد: مبلغ اعتبار برای این پروژه‌ها ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان برای پروژه دهه فجر هزینه شده که ۸ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی همراه داشته است.
وی یادآور شد: از این تعداد یک هزار و ۶۷۳ پروژه عمرانی با اعتبار  چهار هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان  و ۴ هزار و ۹۲۴ طرح اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان  در دهه فجر در نظر گرفته شده است‌.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.ieafuqe8xsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما