رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گفت: با عرضه گواهی نفت در بورس انرژی تولیدکنندگان نفت، سبد تولیدات خود را به منظور افزایش رقابت در راستای کشف قیمت‌های مناسب افزایش می‌دهند.
plusresetminus
افزایش رقابت بین تولیدکنندگان صنعت نفت با انتشار گواهی سپرده نفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد صرامی درباره مزایای انتشار گواهی سپرده نفت، اظهار کرد: موانع افزایش رقابت بین تولیدکنندگان صنعت نفت با انتشار گواهی سپرده نفتهرکالایی با ورود به بازارسرمایه به سبب شفافیت و قوانین این بازار بر طرف می‌شود و بنا به شرایط عرضه کالا تصمیماتی نیز در راستای بهرمندی سرمایه‌گذاران اتخاذ می‌شود.
او بیان کرد: عرضه گواهی سپرده‌های انواع نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی اقدام مناسب و قابل توجهی برای اشخاص حقوقی است که می‌خواهند در بحث نفت و میعانات اقداماتی را همچون بازارگردانی و بازارسازی و تامین خوراک انجام دهند.
رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بازارسرمایه از این اوراق می‌توانند به عنوان یک ابزار استاندارد در زمینه‌هایی همچون خرید و فروش نفت و سایر ضمانت‌ها بهره‌گیرند.
صرامی با بیان اینکه نفت به سبب آنکه در زمره مسائل استراتژیکی قرار می‌گیرد، از موقعیت سیاسی و اقتصادی خاصی برخوردار است گفت:شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی به منظور ارتقاء شفافیت و رقابت می‌بایست نگاه چندجانبه‌ای را در حوزه عرضه گواهی سپرده نفت داشته باشند.
رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت در پایان بیان کرد: با عرضه انتشار گواهی نفت در بورس انرژی تولیدکنندگان نفت و میعانات سبد تولبدات خود را به منظور افزایش رقابت در راستای کشف قیمت‌های مناسب افزایش می‌دهند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.o8fbjh8f79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما