استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه بهره برداری از این کارخانه توسعه و رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می‌دهد افزود: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
plusresetminus
بهره برداری از پتروشیمی گچساران توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را شتاب می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سید علی احمدزاده روز شنبه در حاشیه بازدید محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور از پتروشیمی گچساران افزود: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی(سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: این پروژه یکی از طرح های مهم صنعتی استان است که بر اساس ظرفیت های بالقوه و در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال احداث می باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده این کارخانه به عنوان مواد اولیه و پیش نیاز صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
احمدزاده عنوان کرد: می توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزار تن در سال است، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح های پتروشیمی در سایر شهرستان ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: یک هزار و ۲۸۲ میلیون یورو برآورد هزینه تمام شده این طرح اقتصادی است.
احمد زاده اظهار کرد: برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح اقتصادی را ۴۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تا کنون ۲۱۶ میلیون یورو ارز در این طرح مصرف شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح مهم اقتصادی در دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.
احمد زاده تصریح کرد: واحد برج‌های خنک کننده، سوله آتش‌نشانی، برج‌های جداسازی، درام، مبدل‌های حرارتی، داخلی سازی اِستک فِلر، واحد آب، واحد بخار، ایستگاه پمپاژ، مخازن اتان و اتیلن و سایر بخش‌های دیگر از پمپ‌های بکار رفته در صنعت پتروشیمی گچساران ساخت ایران بوده است.
۸۳ درصد از قطعات ساخت پتروشیمی گچساران تولید داخلی است
مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران گفت: ۸۳ درصد تجهیزات نصب شده در پتروشیمی گچساران تولید متخصصان داخلی ایران است که نشان می دهد این صنعت به جوانان نخبه کشور اعتماد دارد.
مصطفی حیدریان افزود: در ساخت پتروشیمی گچساران بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی، در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده است.
حیدریان ابراز کرد: تصفیه پساب شیمیایی یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های صنعتی در کشور است که می تواند در هر ساعت ۲۵۰متر مکعب فاضلاب شیمیایی با بازیافت ۱۰۰ درصدی را تصفیه کند.
وی بیان کرد: هم اکنون واحد الفین پتروشیمی گچساران ۹۵.۴۴ درصد ، تصفیه آب ۹۵.۳۳ درصد، جدا سازیASU بیش از ۹۷.۵۱ درصد پیشرفت، واحد بخار۸۵.۲۷ درصد، برج خنک کننده۹۷.۷۴ درصد ، تصفیه پساب صنعتی ۷۵.۹۱ درصد پیشرفت، آب ۹۷.۳۵ درصد، گاز سوخت ۹۷.۵۵ درصد، برق ۹۷.۱۵ درصد، مهندسی۹۸.۸۸ درصد، تدارکات و خرید ۹۸.۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز پتروشیمی دارند گفت:سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.
وی افزود: طراحی، تأمین تجهیزات و ساخت واحد تصفیه آب خام با ظرفیت تولید ۲ هزار مترمکعب بر ساعت و آب شیرین با ظرفیت تولید ۹۴۵ مترمکعب بر ساعت آب مقطر از سوی پیمانکار ایرانی در شرکت پتروشیمی گچساران انجام گرفته است.
مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.
ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران به گفته کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان گچساران ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.abwurhb05iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما