مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت نفت پاسارگاد با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران و نمایندگان آنان روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه جاری برگزار شد.
plusresetminus
مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت با حضور حدود ۹۲ درصد سهامداران و نمایندگان آنان در سالن تلاش برگزار شد.
دکتر مسعود اسفندیار، مدیر عامل شرکت نفت پاسارگاد ضمن معرفی مختصر شرکت، در خصوص اقدامات انجام شده در سال جاری گفت: بهره مندی از ظرفیت‌های قانون بودجه مبنی بر جذب وکیوم باتوم تهاتری، تنوع سیاست‌های فروش اعتباری، بهره مندی از تسهیلات و خرید دین از سیستم بانکی، توسعه انبارش به ظرفیت ۲۰ هزار تن در مجتمع آبادان، تعیین تکلیف مطالبات تهاتری، تولید گرید‌های متنوع با مشخصات فنی مشتریان داخلی و صادراتی، انتقال ۶۵۰ هزار تن محصول نهایی و انعقاد قرارداد‌های تهاتری با سازمان‌های دولتی از جمله اقدامات بوده است.
رشد ۳۲ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱
وی به آمار‌های تولید اشاره کرد و با بیان اینکه نفت پاسارگاد در سال ۱۴۰۱ رکورد تولید را در ۵ سال گذشته داشته است، گفت: این رقم در سال ۱۳۹۹ معادل ۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۸۱ تن و در سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۲ هزار و ۷۴۴ تن بوده است که در سال ۱۴۰۱ به عدد ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۳۴ تن رسیده است که افزایش بیش از ۳۰ درصد را در سال نشان می‌دهد.
اسفندیار همچنین درباره عملکرد فروش در سال جاری بیان کرد: عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۵۳ تن معادل ۴۹ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰، ۹۹۸ هزار و ۶۰۴ تن معادل ۷۹ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال بوده است. این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۴۰۷ تن معادل ۱۳۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال رسیده است. شایان ذکر است با هدفگذاری تولید ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تنی در سال جاری، درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت به رقمی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
رشد ۱۰۰ درصد سودآوری شرکت نفت پاسارگاد
وی همچنین با اشاره با رشد چشمگیر سودآوری شرکت اظهار کرد: سود خالص شرکت از رقم ۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ و ۶ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۲ هزار و ۴۹۵ میلیارد در سال ۱۴۰۱ ریال رسیده است که نمایانگر رشد صد در صدی و افزایش تولید در مجتمع نفت پاسارگاد بوده است.
اسفندیار ادامه داد: همچنین بازده حقوق صاحبان سهام که در سال ۱۳۹۹ معادل ۴۱ درصد و در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۶ درصد بوده در سال ۱۴۰۱ به ۷۳ درصد افزایش یافته است. بازده دارایی‌های شرکت نیز از ۱۴ درصد در سال ۱۳۹۹ و ۱۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است که نوید رشدی پایدار برای شرکت نفت پاسارگاد است.
وصول مطالبات فروش قیر تهاتری
مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در خصوص دستاورد‌ها و چشم انداز‌های آتی شرکت توضیح داد: از مهمترین پروژه‌ها و اقدامات می‌توان به اجرای پروژه افزایش حجم ذخیره سازی با افتتاح مخازن ۲۰ هزار تنی مجتمع آبادان اشاره کرد. این پروژه پس از سال‌ها وقفه و تنها ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی مجددا در سال ۱۴۰۱ با تلاش تیم مدیریتی جدید در دستور کار قرار گرفت و با کار جهادی و تلاش متخصصان بومی در عرض چند ماه به بهره برداری رسید.
به گفته اسفندیار، فراهم شدن امکان ذخیره سازی ۲۰ هزار تن قیر در ۴ مخزن ۵ هزار تنی از دستاورد‌های این طرح است.
وی ادامه داد: وصول مطالبات فروش قیر تهاتری به وزارت راه و شهرسازی مربوط به سال ۱۳۹۷ به میزان ۸۱ هزار تن که تاکنون ۷۷ هزار تن از آن مورد توافق طرفین قرار گرفته و بخش عمده‌ای از آن وصول شده است، از دیگر دستاورد‌های شرکت در سال گذشته بود.
وی در پایان سخنانش بیان کرد: از سوی دیگر ورود هدفمند به بازار‌های صادراتی و ایجاد درآمد ارزی پایدار، تحول در سیستم لجستیک و پشتیبانی، ایجاد زنجیره ارزش افزوده محصول و دستیابی به تولید هدفگذاری شده از مهم‌ترین چشم انداز‌های شرکت در سال جاری محسوب می‌شوند.
تقسیم سود ۵۰۰ تومانی به ازای هر سهم
در پایان این مجمع پرداخت ۵۰۰ تومان سود به ازای هر سهم بین سهامداران مصوب گردید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgnz9q.ak9zq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما