تیرماه امسال جلسه‌ای در خصوص بررسی روند طرح‌ها و مجتمع‌های تولیدی و توسعه زنجیره ارزش پایین‌دستی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس با حضور مدیرعامل پترول و مدیران سرمایه‌گذاری بازار سهام برگزار شد.
plusresetminus
مدیرعامل پترول به دغدغه فعالان بورسی پاسخ داد: تضمین خوراک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیرعامل پترول در جلسه‌ی بررسی روند طرح‌ها و مجتمع‌های تولیدی و توسعه زنجیره ارزش پایین‌دستی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، به بیان وضعیت تامین خوراک مجتمع‌های تولیدی و طرح‌های فعال گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس پرداخت و به یکی از دغدغه‌های مهم این روز‌های بازیگران بازار سهام پاسخ داد.
رشید قانعی گفت: در سال مالی پیش رو طرح‌های توسعه شرکت‌های پترو آرمند لردگان و ارغوان گستر ایلام و پتروشیمی صدف خلیج فارس و همچنین صنایع شیمیایی نگین سنقر پتروپرک پویا و ارومیه به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.
وی در مورد خوراک پتروشیمی صدف توضیح داد: پتروشیمی صدف که امسال به بهره برداری خواهد رسید، بوتادین خود را از جم و استایرن خود را از پتروشیمی پارس تهیه می‌کند.
مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه پروژه صدف پیشرفت ۸۵ درصدی دارد، افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه، بررسی و رفع مشکلات قراردادی پیمانکاران و مشاوران، شروع مجدد فعالیت‌های اجرایی، بازدید و رفع مشکلات مالی سازندگان خارجی تجهیزات اصلی، مذاکره و تامین خوراک و یوتیلیتی جایگزین به علت عدم انجام به موقع تعهدات شرکت‌های تامین کننده را طی ماه‌های اخیردنبال کردیم.
به گفته قانعی، سرمایه‌گذاری اولیه پتروشیمی صدف ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده و ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر نیاز دارد. تامین مالی شرکت پتروشیمی صدف با کمک هلدینگ حل شده است.
مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه در تمام ۶ طرح شرکت پترول، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی داریم؛ اظهار کرد: تمام این طرح‌ها به غیر از پتروشیمی صدف در جوار مجتمع‌های تامین خوراک خود قرار دارند.
تولیدات پترول ۲ میلیون تن می‌شود
قانعی در خصوص دیگر شرکت‌های مجموعه نیز بیان کرد: در پتروشیمی ارومیه از ۴ کوره، ۲ کوره آن فعال نبود که امسال تمام کوره‌ها فعال شد و شرکت با بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اسمی در حال فعالیت است.
وی درخصوص پتروشیمی ایلام گفت: در موضوع اتان فشرده، با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰درصد ظرفیت شرکت افزایش یافته است. بحران آب ایلام نیز هم اکنون رفع شده است. پیش‌بینی می‌شود تولید این شرکت امسال به بیش از ۵۰۰هزار تن برسد.
به گفته مدیرعامل پترول، قرار بر این است که مجموع تولیدات پترول به ۲ میلیون تن برسد که از شرکت‌های زیرمجموعه تامین خواهد شد.
قانعی درخصوص پتروشیمی گچساران گفت: اتان این شرکت از بیدبلند تامین شده و از مردادماه، اتیلن وارد می‌شود و شرکت به درآمدزایی می‌رسد. این پتروشیمی از امسال درآمد خوبی برای پترول خواهد داشت.
وی درخصوص پروژه دهدشت نیز بیان کرد: این پتروشیمی ۳۳درصد پیشرفت داشته است. امیدواریم تا زمستان سال بعد راه‌اندازی شود.
مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه پترول ۲۷درصد از سهام پتروشیمی کرمانشاه را دارد، تصریح کرد: پتروشیمی کرمانشاه شرکت خوبی است که ۶۷۰هزار تن اوره داشته و بازار عراق و ترکیه را در دست دارد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بعد، فاز دوم این شرکت وارد مدار شود.
از افزایش سرمایه تا افزایش دارایی
انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره مبتنی بر سهام و افزایش سرمایه مرحله دوم از محل سایر اندوخته‌ها در سال مالی قبل، تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی و اخذ تسهیلات بانکی جهت اتمام پروژه‌ها و تامین مالی از طریق انتشار اوراق سلف بر روی محصولات شرکت‌های تولیدی گروه، بخشی از اقدامات مالی پترول است که مدیرعامل پترول در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.
قانعی در خصوص تامین مالی طرح‌ها گفت: برای ۶ پروژه پترول حدود ۱۰ همت تامین مالی شده است.
وی درباره تسویه بدهی‌ها نیز بیان کرد: ۸ قسط بدهی ۶۰ میلیون دلاری تسهیلات وام ارزی داشتیم. قسط ۷، ۶ و ۸ را به صورت ریالی پرداخت کردیم که ارزش بالایی برای شرکت دارد و معادل ۱۸۰ میلیون یورو است. نرخ یورو هم براساس نرخ سامانه نیما بود.
به گفته مدیرعامل پترول، از محل فروش سوالفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به جهاد کشاورزی، ۵۰۰ میلیارد تومان مطالبه این شرکت نیز تسویه شده است که مجموع این عوامل ارزش سهام پترول را بالا می‌برد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdciuuaz.t1auv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما