نشست مطبوعاتی مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان بوشهر روز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دشتستان صادر شده است.
plusresetminus
صدور مجوز پتروشیمی در دشتستان/فعال‌سازی تعاونی‌های مرزنشینان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دشتستان صادر شده است، اظهارداشت: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و صدور این مجوز با مکان یابی، مجوز زیست محیطی لحاظ شده که در حال حاضر پیشرفت چشمگیری داشته و حاضر مشغول به کار هستند.
مهدی صفوی افزود: صنایع پتروشیمیایی دشتستان نیز یکی از سه نقطه سرمایه‌گذاری بوده که منطقه ویژه جنوب استان و منطقه ویژه شمال استان دو منطقه دیگر که هولدینک خلیج فارس اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است.
صفوی با بیان به اینکه تعاونی‌های مرزنشینان در سطح استان بوشهر شروع به فعال‌سازی کرده‌اند، بیان کرد: ۱۱ تعاونی در سطح استان بوشهر شروع به فعالیت کردند که در این راستا ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.
این مقام مسؤول اظهارکرد: در تلاشیم که سهمیه معافیت‌های تعاونی‌های مرزنشینان و تعداد اعضای آن را افزایش دهیم.
مدیر کل صنعت معدن تجارت استان بوشهرافزود: در حال حاضر در استان بوشهر تقاضاهای زیادی برای ایجاد صنایع جدید وجود دارد.
مهدی صفوی با اشاره به اینکه در گذشته بخش عمده صنایع استان بوشهر در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، خرما و آبزیان بوده، بیان کرد: اکنون حوزه‌های جدیدی از جمله الکترونیک ،فلز و چوب نیز در حال افزایش است.
صفوی با بیان به اینکه ۸۵ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی تولیدی صادر شده است، عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال این تعداد جواز که با صدور این میزان جواز، تامین زمینه سرمایه گذاری سه هزار ٣٠٠میلیارد تومان و یک هزار و ٨٠٧فرصت شغلی پیش بینی شده است.
این مقام مذکور افزود: تاکنون ۵۰۴ جواز تامین واحد صنعتی صادر شده و برای صدور جواز تاسیس و واگذاری زمین برای راه‌اندازی صنایع در کوتاه‌ترین زمان بین ۱ تا ۳ روز واگذار می‌شود.
مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان بوشهر با بیان به اینکه ۱۱ طرح از پروژه‌ها آماده‌برداری در مرحله نهایی شدن و ۲۰ واحد صنعتی در هفته دولت امسال در شهرستان‌های مختلف افتتاح خواهد شد، بیان کرد: ۷۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی استان شده است که ۱۱ طرح تولیدی صنعتی قابل افتتاح و با اشتغال زایی ۳۷۲ نفر صورت گرفته است.
مهدی صفوی با اشاره به احیا فعال شدن واحدهای راکت صنعتی و تولیدی افزود: ۳ واحد صنعتی که به دلیل کمبود منابع مالی و مشکلات نوسازی و تجهیزات که از چرخه صنعتی خارج شده بود به چرخه تولید بازگردانده و ۴۰ نفر به اشتغال خود بازگشتند.
صفوی اظهارداشت: مجوز کارت‌های بازرگانی سه ماه اول ۱۲۰ کارت برای فعالان حوزه اقتصادی صادر و ۲۰۳ مورد هم تمدید شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb5gb8.rhbg9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما