رسیدن قیمت پی وی سی محموله‌های اروند به محدوده ۳۴ هزار و۸۵۰ تومان در هر کیلو، سبب کاهش قابل توجه معاملات بازار آزاد تهران شد.
plusresetminus
پیش بینی بازار PVC آسیا در ماه اکتبر
به گزارش آختصاصی نفت آرا، رسیدن قیمت پی وی سی محموله‌های اروند به محدوده ۳۴ هزار و۸۵۰ تومان در هر کیلو، سبب کاهش قابل توجه معاملات بازار آزاد تهران شد.
البته افزایش قیمت پی وی سی در بازارهای آسیایی در هفته جاری متوقف شد و احتمالا فورموسای تایوانی از هفته آینده به مدار تولید بازخواهد گشت، با بازگشت فورموسا، احتمالا بارگیری محموله های پی وی سی در نوامبر آغاز خواهد شد و قیمت‌ها روندی نزولی در پیش خواهد گرفت اما در بازار داخلی ایران روند دلار که طبق پیش بینی‌ها صعودی است می‌تواند برای بازار پی وی سی و پلیمرهای دیگر سرنوشت ساز باشد.
امروز دلار صرافی ملی با رسیدن به مرز ۳۰ هزارتومان و با نرخ ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان و فروش دلار نیمایی با نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان نشان داد که بازار همچنان نگران صعود قیمت دلار است. به این ترتیب تعیین قیمت‌های پایه پلیمرها براساس دلار نیمایی و ماهانه (که همچنان به پیروی از بازار ارز آزاد روندی افزایشی دارد و امروز هم ۳۰۰ تومان گران‌تر شد)، تنها افزایش قیمت ها را به تاخیر می‌اندازد و نمی تواند جلوی آن را بگیرد یا به صنایع پایین دست کمک کند.
کارشناسان بازار پتروشیمی احتمال می‌دهند تندرهای صادراتی پی وی سی سازها با اقبال از سوی صادرکنندگان روبه رو نشود. اعلام تندر صادراتی پی وی سی از سوی پتروشیمی های پی وی سی ساز ایرانی در شرایطی انجام شده است که قیمت پی وی سی در بازارهای آسیایی در محدوده ۱۱۰۰ دلار در هر تن است و خرید محموله های صادراتی با حدود ۱۱۵۰ دلار که از سوی پی وی سی سازهای ایرانی مورد تایید است برای صادرکنندگان با توجه به زمان بر بودن حمل محموله ها ریسک دارد؛ چرا که احتمالا نرخ پی وی سی در بازارهای آسیایی پس از عرضه فورموسا کاهش یابد.
البته ذخیره پی وی سی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که تاجران به آن اشاره می کنند و می گویند: حجم ذخایر پی وی سی سازها مورد توجه بازار است و از این رو نمی توان برای خرید محموله های صادراتی ریسک کرد. در هفته اخیر اعلام دو محموله ۵ هزارتنی از سوی پی وی سی سازها برای صادرات در شرایطی که یکی از پی وی سی سازها روزانه می‌تواند تنها ۶۰ تن پی وی سی تولید کند، برای بازار شبهه برانگیز شده است.
https://naftara.ir/vdcfiydyaw6dx.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما