کارشناس بازار سرمایه گفت: کشور نیازمند سرمایه گذاری خارجی حداقل 18 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی است.
plusresetminus
لزوم سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آسایش خصوص نرخ خوراک پتروشیمی در کشورهای همسایه اظهار کرد: با توجه به منابع نفت و گازی که ایران داراست، صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت سودآور در ایران شناخته می شود.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: هم اکنون نرخ خوراک پتروشیمی ها در ایران به حدود ۲۴ سنت رسیده است، در حالیکه کشورهای همسایه هر کدام خوراک را با تفاوت شایان، به قیمت ارزان تر عرضه می کنند. مثلا، قطر ۵-۹ سنت، عربستان ۹ سنت و ترکمنستان ۱۰ سنت قرار داده. حتی طی این مدت کشور قطر اعلام کرده؛ سرمایه گذاران خارجی می توانند از خوراک قطر استفاده کنند و قرارداد ۱۰ ساله با این کشور ببندند.
آسایش در خصوص میزان سرمایه گذاری خارجی در حوزه پتروشیمی گفت: اگر نگاهی به وضعیت سرمایه گذاری خارجی و نرخ ارز بیندازیم، می توانیم در برهه هایی از زمان، روابط معناداری مابین این دو متغییر با صادرات پتروشیمی ها را کشف کنیم.
او در ادامه بیان کرد: بخش عمده ای از صادرات غیر نفتی کشور، مربوط به صادرات پتروشیمی هاست که ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد.با تصمیمات دقیق و صحیح می توانیم این روند را ادامه و یا بهبود دهیم. کشور ما حداقل ۱۸ میلیارد دلار نیازمند این هست که در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کند اما متاسفانه تصمیماتی که در این حوزه گرفته میشود، سبب دور شدن سرمایه گذاران خارجی از این حوزه می شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci5zaz.t1aup2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما