صندوق سرمایه گذاری بخشی پتروشیمی اندیشه صبا با نماد "پتروصبا" تحت مدیریت شرکت سبدگردان اندیشه صبا به صورت قابل معامله (ETF) است.
plusresetminus
‌صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «پتروصبا» متولد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروصبا در واقع صندوقی سرمایه گذاری سهامی محسوب می‌شود چرا که موظف به سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌هایی است که اولا در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران پذیرفته شده باشند و ثانیا در صنعت پتروشیمی فعال ‌باشند.
سرمایه گذاری در صندوق پتروصبا مناسب آن دسته از سرمایه گذارانی است که سطح ریسک پذیری نسبتا بالایی دارند و تمایل دارند در صنعت بزرگ و DPS محور پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند. از آنجایی که صندوق بخشی پتروصبا این امکان را دارد که درصدی از دارایی های خود را در قالب اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه گذاری کند، بنابراین انتظار می‌رود پتروصبا حتی در صورت کاهش بازدهی صنعت پتروشیمی نیز بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد.
تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی اندیشه صبا در تاریخ اول مرداد ماه سال جاری به شماره ثبت ۵۵۹۴۲ به شناسه ملی ۱۴۰۱۲۴۳۳۶۵۰ ثبت شد.
مدیر این صندوق شرکت سبدگردان اندیشه صبا (سهامی خاص(، موسس آن شرکت گروه مالی صبا تامین‌ و بازارگردان پتروصبا نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تأمین است. همچنین متولی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی اندیشه صبا مؤسسه حسابرسی بهراد مشار و حسابرس آن مؤسسه حسابرسی رازدار است.
موضوع فعالیت اصلی صندوق، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله سهام و حق تقدم ها، گواهی سپرده کالایی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده ها و گواهی های سپرده بانکی است. موضوع فعالیت فرعی آن نیز مشارکت در تعهد پذیره نویسی یا تعهد خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjivev.uqeytzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما