کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق برای اطلاع از جزئیات و امکان سنجی اقتصادی توافق تهاتر نفت و گاز با ایران، میزبان جلسه‌ای با حضور مسئولان ذی ربط خواهد بود.
plusresetminus
مجلس نمایندگان عراق توافق تهاتر نفت و گاز با ایران را بررسی می‌کند
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، روزنامه الصباح روز دوشنبه نوشت: توافق تهاتر نفتی عراق با ایران با استقبال پارلمان عراق روبه رو شد؛ به ویژه که این قرارداد راه حلی برای رسیدگی به مشکل قطع برق به شمار می رود که عراق در تابستان فعلی از آن رنج می برد.
صباح الصبحی، عضو کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق گفت که اجرای توافق نفتی با ایران برای تهاتر نفت سیاه و گاز تلاش خوبی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای انجام آن تلاش کرد.
وی افزود: کمیسیون نفت و گاز پارلمان عراق پیش تر از نیاز مبرم به گاز برای حل مشکل قطع برق و رنج مردم در این زمینه خبر داده بود.
الصبحی ادامه داد: کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق به دنبال میزبانی از دست اندرکاران این قرارداد برای شناخت محتوا و امکان سنجی اقتصادی آن است و اینکه مدت این قرارداد تا چه زمانی است و افزود که پاسخ این سوالات در کمیسیون داده نشده است زیرا فقط در رسانه ها مطرح شده است.
وی اظهار داشت: پرونده برق، پرونده بزرگی است و نیاز به بررسی گسترده برای رفع نقص در تولید و توزیع به ویژه با افزایش جمعیت کشور و مصرف بالای انرژی دارد.
عضو کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق گفت: نکته مهم این است که دولت تا چه اندازه می تواند برق را در صورت عدم مصرف منطقی شهروندان تامین کند. بنابراین باید صرفه جویی از جانب مردم و اطلاع رسانی صورت گیرد.
توافق میان جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران برای تهاتر گاز برای نیروگاه های برق عراق با نفت خام و نفت سیاه عراق 11 ژوئیه در بغداد امضا شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchiznz.23nvkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما