مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با همت مسئولان شرکت نفت آبادان و در راستای شکست تحریم‌ها، نخستین محموله گاز مایع گرم LPG از اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان بارگیری شد.
plusresetminus
نخستین کشتی حمل LPG در آبادان پهلو گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حکیم قیم، اظهار داشت: کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره هفت مقابل پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و برای نخستین بار در تاریخ 110 ساله پالایشگاه نفت آبادان، گاز LPG را برای انتقال از آبراه بین‌المللی اروند دریافت می‌کند.
وی گفت: دسترسی پالایشگاه آبادان به آب‌های آزاد همیشه یک مزیت محسوب می‌شد، اما جنگ تحمیلی زیرساخت‌های صادراتی اسکله‌های این پالایشگاه را به طور کامل تخریب کرده بود که سال گذشته موضوع استفاده مجدد از این ظرفیت به طور جدی دنبال شد.
مدیر عامل پالایشگاه آبادان در ادامه افزود:  افزایش ظرفیت خوراک و محصولات پالایشگاه و بندر صادراتی ماهشهر و افزایش درآمد ارزی با فروش LPG و دیگر محصولات همچون V.B و نفتا کمک به استمرار تولید پایدار و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان در کنار ذخیره‌سازی و انتقال فرآورده‌ها به بندر صادراتی ماهشهر از جمله عوامل موثر در اجرایی شدن این تصمیم است.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، راه‌اندازی اسکله‌های شماره 9، 8، 7D ،7C، 7B ،7A مصوب شد، به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و افزود: برای فعال‌سازی این اسکله‌ها در حدود 12 هزار متر مکعب از اروندرود لایروبی، چندین کیلومتر خطوط لوله 6 و 8 و 10 اینچی از مخازن ذخیره تا اسکله‌ها احداث شد و تجهیزات بازوی بارگیری محصولات مختلف در اسکله احداث و نصب شد.
قیم به آماده‌سازی خطوط انتقال و بازوی بارگیری محصولات نفتا و نفت خام، نفت گاز و نفت سفید ، تعمیر و بازسازی خطوط 6 و 10 اینچی انتقال فرآورده‌ها از پالایشگاه تا اسکله، آماده‌سازی و پیش راه‌اندازی خطوط، تعمیر و بازسازی خطوط آب آشامیدنی کشتی و بخار آب و هوای کارخانه‌ای، مقاوم‌سازی و بازسازی نقاط تخریب شده سطح اسکله و رنگ‌آمیزی محوطه سایت اسکله‌ها، نصب فندرهای ضربه‌گیر، تعمیر و تجهیز ساختمان اداری و عملیات دریایی و اسکله و نصب دستگاه رادیو و برقراری خطوط ارتباطی بی‌سیم و تلفنی را به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت ادارات و ارگان‌های برون‌سازمانی، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه اخذ شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش‌نشانی و تجهیزات اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان به تولید بیش از 25 درصد از محصولات پالایشی کشور در این پالایشگاه و برنامه‌ریزی برای فروش محصولات تولید شده مازاد در بازارهای بین‌المللی در کنار تامین نیازهای کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این اقدامات انجام شده، پالایشگاه آبادان به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb88b8.rhbg9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما