معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع پتروشیمی تاکید و خواستار مدیریت و استانداردسازی مصرف توسط شرکت ها وهلدینگ های پتروشیمی شد.
plusresetminus
مشارکت حداکثری صنایع پتروشیمی در بهینه سازی مصرف انرژی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مرتضی شاهمیرزایی در دومین نشست هم اندیشی تدوین چشم انداز و راهبردهای نوین صنعت پتروشیمی، با موضوع مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی بر، گفت: تمامی شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی باید مشارکت حداکثری در شناسایی روش ها و استانداردسازی مصرف بهینه حامل های انرژی و تجهیزات انرژی بر در این صنعت ارزش آفرین را داشته باشند.
معاون وزیر نفت، با اشاره به همکاری نزدیک دو وزارت نفت و نیرو در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع نفت، افزود: در برنامه های هفتم و هشتم توسعه صنعت پتروشیمی، موضوع مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به زیر ساخت های موجود در صنعت پتروشیمی دیده و اجرای آن در اولویت قرار دارد.
مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه سیاست اصولی و راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پرهیز از خام فروشی و حرکت به سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید انواع محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالاتراست، تصریح کرد: تکمیل حلقه ها تا انتهای زنجیره با هدف متنوع سازی سبد محصولات پتروشیمی در جهت تامین نیاز بازار داخل و افزایش صادرات، از طریق  بومی سازی و تجاری سازی دانش فنی از اولویت های صنعت پتروشیمی در برنامه های جاری و آتی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: داخلی سازی دانش فنی، تولید کاتالیست ها، ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی، از مهمترین راهبردهای مورد توجه و تاکید است.
وی اظهار کرد: تولید انواع کاتالیست ها از طریق دانش فنی بومی سازی شده، به عنوان اکسیر صنعت پتروشیمی نقشی مهم در توسعه این صنعت دارد و بزودی با نقش آفرینی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، در این زمینه به خودکفایی می رسیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg3q9q.ak9zy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما