مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۰ میلیون صادرات توسط شرکت صورت گرفته، از هدفگذاری صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری خبر داد.
plusresetminus
هدفگذاری صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا خلیلی نیا امروز در نشست خبری اظهار کرد: تنوع تولید محصولات در پتروشیمی شازند باعث افزایش درآمد و سوداوری شرکت شده است، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات میانی و نهایی شامل اتیلن، پروپلین، برش ۴ کربنه، هیدروکربن‌های هیدروژنه شده و... در ۱۷ واحد فرآیندی و ۶ واحد یوتیلیتی این مجتمع تولید می‌شود.
وی نسبت صادرات به فروش را ۷۰ به ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: این عدد به آن معنا است که ۷۰ درصد مربوط به فروش محصولات شرکت بوده است؛ در سال گذشته ۲۵۰ میلیون صادرات توسط پتروشیمی صورت گرفته و به دنبال این هستیم تا صادرات را افزایش دهیم و این رقم را در سال جاری به ۳۰۰ میلیون دلار برسانیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: در سال جاری طی مدت سه ماه این شرکت موفق شد به سود هزار و ۱۶۶ میلیارد تومانی دست پیدا کند که نشان می‌‌دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی در پی داشته، این افزایش نسبت به دو سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به سه سال قبل ۳۰۰ درصد بوده است.
خلیلی‌نیا با بیان اینکه مصارف تولیدات مجتمع تنوع بالا و طیف گسترده‌ای دارد افزود: پلی اتیلن سبک و سنگین، پلی پروپیلن و پلی بودتاین رابر از تولیدات این شرکت در بخش پلیمری است؛ این محصولات در برای مصارف از جمله سرنگ، کیسه سرم، بدنه باتری و... استفاده می‌شود.
وی یادآور شد: در بخش تولیدات شیمیایی نیز محصولاتی از جمله اکسید اتیلن، اسید استیک، وینیل استات، دواتیل هگزانول، بوتانل‌ها، اتانول امین‌ها و... هم برای مصارف داخلی و هم برای صادرات تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به مسائل زیست محیطی گفت: اگر واحدهای صنعتی به مسائل زیست محیطی آن‌طور که باید اهمیت می‌دادند، امروز با این مشکلات زیستی روبرو نبودیم.
خلیلی‌نیا ادامه داد: مهمترین برنامه امسال تعیین تکلیف فلرها است، ۵ پروژه فعال در پتروشیمی داریم که بخشی از آن مربوط به مسائل زیست محیطی است؛ کاهش مصرف آب و استفاده از پساب شهر مهاجران از دیگر برنامه‌ها در بخش محیط زیست است.
وی افزود: ۱۶ پروژه در بخش محیط زیست تعریف شده و امیدواریم این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcepw8z.jh87pi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما