خلیلی نیا با بیان اینکه حلقه‌ی مفقوده‌ی صنعت کشور، توسعه پالایشگاه ها و پتروشیمی ها است؛ ادامه داد: این مهم نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.
plusresetminus
حلقه‌ی مفقوده‌ی صنعت کشور توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی ها است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا خلیلی نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تبریک به اصحاب قلم و رسانه گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی هستند و نقش موثری در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، افزود: پتروشیمی شازند به عنوان یک نگین ارزشمند در کشور و از افتخارات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است.
وی با بیان اینکه حلقه ی مفقوده ی صنعت کشور، توسعه پالایشگاه ها و پتروشیمی ها است؛ ادامه داد: این مهم نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و کنترل عملیات اجرایی، دو هدف اولویت دار در مجموعه پتروشیمی شازند است، اضافه کرد: رشد ۱۰ درصدی تولید و افزایش ۷ درصدی سود ناخالص، در سال جاری کار بسیار ارزشمند و سبب اطمینان خاطر سهامداران مجموعه گردیده است.
خلیلی نیا با بیان اینکه پتروشیمی ها می توانند سبب اشتغال شده و علاوه بر آن مواد اولیه و مایحتاج صنایع را تامین کنند، اظهار کرد: بسیاری از محصولات پتروشیمی شازند انحصاری است که همین باعث تمایز این شرکت از دیگر شرکت ها شده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند، با اشاره به اینکه یک بخش  زیادی از ارز آوری ها توسط این شرکت انجام می شود، ادامه داد: شرکت پتروشیمی شازند می توانید در اقتصاد و تولید کشور نقش بسزایی داشته و در ارز آوری کمک کند.
وی همچنین از هدفگذاری صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون صادرات توسط این شرکت صورت گرفته، که هدفگذاری ما برای امسال ۳۰۰ میلیون دلار است.
خلیلی نیا همچنین به تنوع تولید محصولات در پتروشیمی شازند اشاره کرد و گفت: این تنوع باعث افزایش درآمد و سوداوری شرکت شده است که در این راستا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات میانی و نهایی شامل اتیلن، پروپلین، برش ۴ کربنه، هیدروکربن‌های هیدروژنه شده و… در ۱۷ واحد فرآیندی و ۶ واحد یوتیلیتی این مجتمع تولید می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: نسبت صادرات این شرکت به فروش را ۷۰ به ۳۰ درصد بوده است و بدین معنا است که ۷۰ درصد مربوط به فروش محصولات شرکت بوده است و ۳۰ درصد صادرات که به دنبال این هستیم تا صادرات را افزایش دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه طی مدت سه ماه سال جاری پتروشیمی شازند توانست به سود هزار و ۱۶۶ میلیارد تومانی دست پیدا کند، خاطر نشان کرد: این افزایش نسبت به دو سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به سه سال قبل ۳۰۰ درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت ها اجتماعی شرکت و تاکید بر توجه همگان به مسائل زیست محیطی اشاره کرد و ادامه داد: اگر واحدهای صنعتی به مسائل زیست محیطی آن‌طور که باید اهمیت می‌دادند، امروز با این مشکلات زیستی روبرو نبودیم و این مهم باید در دستور کار همگان قرار گیرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdxx0f.yt0zn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما