عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ناترازی سوخت در کشور، می گوید: هم امسال و هم پارسال بخشی از نیاز کشور را از محل واردات بنزین تامین کردیم.
plusresetminus
هم امسال و هم پارسال واردات بنزین داشتیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مصرف بنزین به گفته مسئولین شرکت پخش و پالایش از ابتدای سال حدود ۱۲.۵ درصد بیشتر شده است. این افزایش مصرف در شرایطی رخ داده که علی اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می گوید تولید بنزین تنها ۱۰ درصد بیشتر شده است.
یعنی حتی با فرض درست بودن این ادعا می توان گفت که هم اکنون با کسری ۲.۵ درصدی در این حوزه مواجه هستیم، کسری که مسئولین نفتی مدعی اند که از محل ذخایر استراتژیک تامین می شود، اما یکی از اعضای کمیسیون انرژی نظری دیگری دارد.
بیگی نژاد در گفتگو با بازار در پاسخ به این سوال که آیا واردات بنزین به کشور صورت می گیرد، گفت: هم امسال و هم پارسال برای جبران بخشی از این کسری بنزین وارد می کردیم.
این گفته ها در شرایطی مطرح می شود که جواد اوجی وزیر نفت گفته که کمبود بنزین نداریم. ضمن اینکه سالاری معاون وزیر نفت و علی اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بارها و بارها اعلام کرده بود که با وجود ناترازی، واردات بنزین به کشور صورت نمی گیرد!
تناقض های آماری و بی اعتمادی افکار عمومی
طی روزهای گذشته آمار متفاوتی از مصرف بنزین در کشور اعلام می شود. سالاری معاون وزیر نفت به تازگی گفته که متوسط مصرف بنزین در سال گذشته ۱۰۱ میلیون لیتر در روز بوده اما این رقم در سال جاری به ۱۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده و حتی در برخی روزها تا ۱۴۲ میلیون لیتر در شبانه روز نیز مصرف بنزین را شاهد بوده‌ایم.
هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه ریزی وزارت نفت اما از رسیدن مصرف بنزین به روزانه ۱۲۲ میلیون لیتر خبر داده است. ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی اما گفته که میانگین مصرف روزانه بنزین به ۱۲۷ میلیون لیتر رسیده است.
علی اکبر نژاد علی، مدیرعامل شرکت ملی پخش میانگین مصرف روزانه بنزین کشور را ۱۱۰ میلیون لیتر اعلام کرده است. در واقع از بین تمام اظهار نظر ها در خصوص مقدار مصرف بنزین تنها ضرغامی و اوجی اعداد مثل هم را اعلام کرده و تقریبا سایر مسئولین در این حوزه عددهای مختلفی را برای مصرف بنزین اعلام کرده اند.
بدون شک این تناقض ها در ارائه آمار در بی اعتمادی ایجاد شده در بین افکار عمومی و صف های طولانی در پمپ بنزین ها بی تاثیر نبوده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgxw9q.ak9zq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما