مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: ایستگاه تقویت فشار و تقویت گاز نرگسی پس از تعمیرات اساسی از سوی متخصصان این شرکت دوباره وارد مدار عملیاتی شد.
plusresetminus
تعمیر ایستگاه تقویت فشار گاز نرگسی گچساران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس غلامرضا کمالی افزود: ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز نرگسی یکی از حساس ترین تاسیسات گاز در مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی ایستگاه تقویت فشار و تقویت گاز نرگسی در ۳۱ اردیبهشت آغاز شد بیان کرد: با توجه به درصد بالای گاز هیدروژن سولفوره در گاز تولیدی این تاسیسات لزوم توجه ویژه به حفظ استانداردهای لازم در واحد اجتناب ناپذیر است .
کمالی تصریح کرد: مراحل آماده سازی و ایمن نمودن ایستگاه با استفاده از گاز نیتروژن سیار برای شروع به کار تعمیرات انجام و کار اسپیدگذاری، بخارزنی، تمیزکاری، سندبلاست
نمودن مخازن، رنگ آمیزی، بررسی و تست مبدل های حرارتی، بررسی مش پدها، اورفیس خطوط با نظارت نمایندگان اداره مهندسی فرآورش،بازرسی فنی و خوردگی فلزات، نگهداری وتعمیرات و عملیات تاسیسات گاز انجام شد.
کمالی اظهار کرد: در این عملیات ۴۱ عدد از شیرهای فرایندی و ۴۰ عدد شیر ایمنی برای تنظیم مجدد باز و پس از تعمیر مجددا نصب شدند.
وی ادامه داد: همزمان با انجام تعمیرات اساسی ایستگاه و با توجه به وجود درصد بالای گاز خورنده هیدروژن سولفوره، عملیات پایش و ضخامت سنجی تمامی خطوط لوله و مخازن
ایستگاه انجام که پس از شناسایی ۳۴ نقطه معیوب از سوی اداره تعمیرات و نگهداری، لوله و اتصالات نقاط مذکور همگی برشکاری، تعویض و جوشکاری شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: پس از عملیات اکسیژن زدایی، نشت یابی و فشار افزایی با استفاده از دستگاه تولید نیتروژن سیار و پس از بیرون آوردن اسپیدهای خطوط لوله گاز ورودی، عملیات توپکرانی خط لوله ۶ اینچ گاز خروجی ایستگاه تا چاه تزریقی شماره ۶ انجام و طبق دستورالعمل اقدام به راه اندازی ایستگاه شد.
وی افزود: مهمترین اهداف انجام تعمیرات اساسی دستیابی به توسعه پایدار، کاهش تولید آلایندگی و کاهش ریسک عملیاتی بهره برداری ایستگاه تقویت فشار گاز است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch6knz.23nvmdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما