فرماندار شهرستان نمین در حالی می‌گوید محیط زیست مجوز پتروشیمی نمین را صادر خواهد کرد که به گفته وی این پروژه ‌‌در حال حاضر پیشرفت ۹۹ فیزیکی دارد.
plusresetminus
پیشرفت ۹۹ درصدی پتروشیمی نمین بدون مجوز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، طیب امینی در جمع خبرنگاران ‌اظهار کرد: ما از جذب سرمایه‌گذاران و حضور آنها حمایت می‌کنیم اما در کنار آن دغدغه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را داریم و متولی واگذاری در منطقه جنگلی سوها و فندقلو نیز میراث فرهنگی است که باید در این حوزه روشنگری کند.
وی تصریح کرد: هر چند شرکت ماهان بازدیدی را از منطقه نمین و سایر شهرها داشته اما به هیچ وجه واگذاری و یا توافق اولیه انجام نشده و چارچوب قانونی منابع طبیعی و حفظ جنگل قطعا مورد صیانت قرار می‌گیرد و اگر هم واگذاری انجام شود بر اساس موازین قانونی و با موافقت میراث فرهنگی و همچنین منابع طییعی اتفاق می‌افتد.
فرماندار شهرستان نمین گفت: عده‌ای می‌خواهند به جای روشنگری و بیان حقیقت در تنویر افکار عمومی، شایعه‌سازی و یا با انتشار اخبار کذب دغدغه‌ای ایجاد کنند در حالی که احداث هتل و سایر زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه جنگلی مد نظر نیست و هرگونه مجوز در محدوده شهر با موافقت فرمانداری خواهد بود که ما نیز در چارچوب قانون عمل می‌کنیم.
امینی افزود: تغییر کاربری برای ساخت هتل و یا حضور شرکت نفت در این منطقه صحت ندارد و رسانه‌ها باید به صورت شفاف در این حوزه روشنگری کنند.
 پتروشیمی موظف به رعایت الزامات زیست محیطی شده است 
فرماندار شهرستان نمین در مورد کارخانه پتروشیمی خاطرنشان کرد: مجوز احداث کارخانه سال 94 و در دولت گذشته صادر شده و با 99 درصد پیشرفت در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: محیط زیست با ضوابط قانونی و رعایت شروط اعلام شده مجوز بهره‌برداری خواهد داد و قطعا جلوی اقدامات غیرقانونی نیز گرفته می‌شود.
امینی بیان کرد: سرمایه‌گذار موظف شده تا الزامات 12گانه و تعهدات محضری را به انجام برساند و بعد از آن شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در این کارخانه تولید متانول مد نظر است و به هیچ وجه فرمالین تولید نمی‌شود و ضروری است تا بعد از نصب سیستم پایش آنلاین و سایر تعهداتی که انجام می‌شود در مسیر حمایت از سرمایه‌گذار مجوزهای بهره‌برداری صادرشود.
امینی تصریح کرد: ما در این 2 سال سعی کردیم تا در بیان مشکلات صادقانه عمل کنیم چرا که رویکرد دولت سیزدهم، رویکرد رفتار صادقانه و عمل شفاف در بیان مسائل و مشکلات است.
وی گفت: مهمترین فعالیت‌هایی که در این 2 سال انجام شده، جذب 316 میلیارد تومان منابع در سال اول فعالیت دولت در منطقه بوده که یک رقم بی سابقه محسوب می‌شود.
امینی احداث تونل دوم حیران را برای گره‌گشایی از مشکل ترافیکی این مسیر یادآور شد و افزود: هفته دولت سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.
وی به مشکل فاضلاب نمین بعد از سال‌ها رکود این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: با هفت میلیارد تومان تخصیص اعتبار پروژه دوباره جان گرفته و 30 میلیارد تومان منابع نیاز بود تا از ردیف‌های ملی تخصیص آن را شاهد باشیم تا سیستم فاضلاب نمین به صورت کامل به بهره‌برداری برسد و اهالی به ویژه ساکنان مسکن مهر بتوانند از سیستم فاضلاب و تصفیه‌خانه احداث شده بهره‌مند شوند.
امینی در مورد مشکل آب شرب نیز خاطرنشان کرد: تا 10 روز آینده با تکمیل خط انتقال آب پایدار نمین، عنبران و روستاها تأمین خواهد شد و در کنار آن بهره‌برداری از سد عنبران را بعد از گذشت 14 سال شاهد خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این پروژه حرکتی لاک‌پشتی داشت که در دولت سیزدهم پیشرفت آن را از 30 درصد به 99 درصد رساندیم و قرار است در روزهای آینده با آبگیری آماده بهره‌برداری شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdciv5az.t1auq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما