ایران برای بازسازی و صدور خدمات فنی و مهندسی به ۵ پالایشگاه آفریقای جنوبی توافق کرده است. بنزین و گازوئیل بیشترین تقاضا را در بین محصولات نفتی در آفریقای جنوبی دارد.
plusresetminus
جزئیاتی جدید از حضور ایران در ۵ پالایشگاه آفریقای جنوبی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در آفریقای جنوبی ۶ پالایشگاه وجود دارد که عبارتند از چورف Chevref، انرف Enref، ساپرف Sapref، ناترف Natref به عنوان چهار پالایشگاه نفت خام، ساسول sasol به عنوان پالایشگاه زغال سنگ و گاز و وپتروسا Petro SA به عنوان پالایشگاه گاز.
طبق گفته رئیس‌جمهور، ایران برای بازسازی و صدور خدمات فنی و مهندسی به ۵ پالایشگاه این کشور توافق کرده است. بنزین و گازوئیل بیشترین تقاضا را در بین محصولات نفتی در آفریقای جنوبی دارد.
۴ پالایشگاه نفتی آفریقای جنوبی با ظرفیت ۵۰۸ هزار بشکه تقریبا تعطیل هستند، به عنوان مثال بزرگ‌ترین پالایشگاه آفریقای جنوبی در مارس ۲۰۲۲ تعطیل شد. تعطیلی پالایشگاه‌ها همراه با هزینه‌های بالا برای ارتقا جهت مطابقت با مقررات جدید سوخت از مهم‌ترین معضلات این کشور است.
ایران می‌تواند با احیای این پالایشگاه‌ها نفت خود را به ‌آفریقای جنوبی صادر کند. تا پیش از اعمال تحریم‌ها رقم صادرات نفت ایران به این کشور ۳۸۰ هزار بشکه‌ در روز بوده است.
جزئیاتی جدید از حضور ایران در ۵ پالایشگاه فراسرزمینی در آفریقای جنوبیانتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch-knz.23nvqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما