سالاری از به کارگیری خودروهای سوخت‌رسان به عنوان یک دستاورد دولت سیزدهم و راهکار رفع چالش صحبت کرده که این نیز مربوط به دولت گذشته است و مشابه دیگر مسئولین این دولت با دستاوردسازی از گذشتگان درحال کارنامه سازی است.
plusresetminus
سالاری گذشتگان را مقصر دانست!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آمار و اطلاعات ناصحیح و تحلیل‌های عجیبی که این روزها توسط جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه‌ جبهه پایداری در وزارت نفت در رابطه با مصارف بنزین و گازوئیل در رسانه‌ها مطرح می‌شود به قدری پوپولیستی است که بدون توجه به پارامترهای اصلی اثرگذار بر مصرف صرفاً به جهت توجیه عملکرد ضعیف خود و تیم منصوب او در مجموعه های پالایش و پخش مطرح می‌شود.
سالاری در مصاحبه‌ای مصرف بنزین استان تهران را با مجموع سه استان اصفهان، کرمان و فارس برابر دانسته و با ارائه این مطلب کمبود مجاری عرضه در سطح تهران را به عنوان یک چالش مطرح می‌کند در صورتی که این عدم توسعه دقیقاً به حوزه کاری ایشان مربوط بوده چرا که مجموعه پالایش و پخش وظیفه چاره اندیشی، سیاست‌گذاری و رفع این چالش را دارد.
جالب اینجاست که سالاری از به کارگیری خودروهای سوخت‌رسان به عنوان یک دستاورد دولت سیزدهم و راهکار رفع چالش صحبت کرده که این نیز مربوط به دولت گذشته است و مشابه دیگر مسئولین این دولت با دستاوردسازی از گذشتگان درحال کارنامه سازی است.
استفاده ابزاری از آمار و تنزل کار تحقیقی به برداشت پوپولیستی از اطلاعات در جدول زیر مشهور است اعلام برابری مصرف بنزین تهران با ۳ استان بزرگ کشور اگرچه در نگاه اول مخاطب را به تعجب وا می‌دارد و گوینده را به عنوان مسئول تامین سوخت کشور درموضع ترحم قرار می‌دهد اما با نگاهی دقیق‌تر به راحتی مظلوم نمایی صورت گرفته رنگ می‌بازد.
همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌شود مجموع جمعیت سه استان مورد اشاره با جمعیت تهران برابر است!
استان جمعيت
(ميليون نفر)
مساحت
(ميليون نفر)
حدود مصرف
(ميليون ليتر)
تهران 14 12,981 21
اصفهان 5.5 107,029 7
فارس 5 122,608 7
كرمان 3.5 183,285 7
مجموع سه استان 14 412,922 21
به عبارت دیگر سرانه مصرف سه استان و تهران برابر است که امری کاملاً عادی و فاقد هرگونه حساسیت خبری است. قابل توجه این است که بخش قابل توجهی از سوخت مصرفی تهران در ترافیک می‌سوزد که ناشی از عدم توجه کافی به توسعه زیرساخت‌های شهری، فقدان طراحی کارآمد مسیرهای شهری از قبیل انتخاب جهت‌های صحیح ترافیکی معابر، ضعف گسترده سیستم حمل و نقل عمومی و... استان عمدتاً متوجه وزارت کشور و شهرداری تهران است حال آنکه خودروسازها همواره هدف حمله معاون وزیر سهمیه جبهه پایداری دروزارت نفت هستند!
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjxiev.uqeyyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما