از مجموع درآمد عملیاتی این شرکت در دوره چهار ماهه نخست سال جاری ۵۲ درصد به فروش داخلی محصولات اتان، پروپان، بوتان، پنتان، استایرن منومر، تولوئن و اتیل بنزن اختصاص داشت.
plusresetminus
تقاضای بالاتر از برنامه برای محصولات “پارس”
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، شرکت پتروشیمی پارس در دوره چهار ماهه نخست سال جاری درآمدی معادل با ۲۱۰ هزار و ۶۴۹ میلیارد و ۱۹۱ میلیون ریال را کسب کرد.
از مجموع درآمد عملیاتی این شرکت در دوره چهار ماهه نخست سال جاری ۵۲ درصد به فروش داخلی محصولات اتان، پروپان، بوتان، پنتان، استایرن منومر، تولوئن و اتیل بنزن اختصاص داشت.
همچنین ۲۸ درصد از مجموع درآمد عملیاتی این شرکت در دوره چهار ماهه نخست سال جاری از صادرات محصول پروپان و ۲۰ درصد نیز از صادرات محصولات بوتان حاصل گردید.
شرکت پتروشیمی پارس بخشی از درآمد خود را از محصل صادرات محصولات تولیدی خود کسب می نماید و به همین دلیل نرخ ارز و قیمت های جهانی بر سوداوری این شرکت بی تأثیر نخواهند بود.
شرکت پتروشیمی پارس صد در صد مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل کشور تأمین می نماید، در نتیجه قیمت خوراک های دریافتی از منابع داخلی بر میزان درآمدزایی و سوداوری این شرکت تأثیر بسزایی خواهد داشت.
ظرفیت اسمی و تولید واقعی پتروشیمی پارس
در جدول شماره (۱) ظرفیت تولید سالانه هر یک از محصولات این شرکت را نشان دادیم، همچنین تولید واقعی هر یک از محصولات این شرکت در دوره چهارماهه نخست سال جاری در جدول شماره (۱) نشان داده شده است
تولید گاز مایع LPG در شرکت پتروشیمی پارس
گاز مایع یا گاز LPG همان گازهای هیدروکربنی بوتان و پروپان هستند که در حالت مایع نگه داشته می شوند.
از مجموعه گاز مایعی که در کشور ما تولید می شود، ظرفیت اسمی سالانه هلدینگ خلیج فارس معادل با چهار میلیون و ۷۷۷ هزار تن است که از این میزان ۲۹ درصد آن معادل با یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن آن توسط شرکت پتروشیمی پارس تامین می گردد.
فروش سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲
در برنامه های شرکت پتروشیمی پارس در دوره سه ماهه نخست سال جاری این بود که از محصول اتان، ۳۸۲ هزار تن، از محصول پروپان ۲۱۳ هزار تن، از محصول بوتان ۱۳۸ هزار تن، از محصول پنتان پلاس ۲۸ هزار تن و از محصول استایرن منومر نیز ۱۵۰ هزار تن تولید نماید.
لازم به ذکر است که فروش محصول اتان در دوره سه ماهه نخست سال جاری مطابق با برنامه این شرکت پیش رفت و این شرکت در طول این دوره همان ۳۸۲ هزار تن از این محصول را به فروش رساند.
فروش سایر محصولات این شرکت در دوره سه ماهه نخست سال جاری نسبت به میزان برنامه ریزی شده آن بیشتر بود.
فروش محصول پروپان حدود شش درصد نسبت به میزان برنامه ریزی شده آن معادل با ۱۲ هزار تن بیشتر به فروش رسید.
همچنین در دوره سه ماهه نخست سال جاری محصول بوتان ۵۸ هزار تن، محصول پنتان پلاس پنج هزار تن، استایرن منومر ۲۲ هزار تن و تولوئن بنزن پنج هزار تن، بیشتر از حجم برنامه ریزی شده به فروش رسید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchz-nz.23nvvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما