در ایران قیمت‌ اوره در این هفته کاهش یافت، اگرچه حمایتی در حدود ۳۲۰ دلار در هر تن فوب داشت.
plusresetminus
افت تقاضا قیمت اوره را کاهش داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، قیمت اوره در این هفته به دلیل تقاضای کم در بیشتر مناطق کاهش یافت. بخشی از این امر فصلی است و بخشی به دلیل تصور اینکه قیمت‌ها می‌تواند بیشتر تضعیف شود. با این حال به نظر میرسد کف قیمتی نزدیک باشد.
قیمت‌های برزیل در این هفته به ۳۵۰ دلار در هر تن CFR کاهش یافت، که بسیار پایین‌تر از مناطق دیگر بود. تولیدکنندگان ایرانی به جای پذیرش پیشنهادهای ۳۱۰ دلاری در هر تن فوب، مناقصه را لغو کردند.
تولید چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به رکورد ۳۰.۷۹ میلیون تن رسید و در مسیری قرار دارد که امسال از ۶۰ میلیون تن فراتر رود(افزایشی ۳ میلیون تنی نسبت به سال ۲۰۲۲)، از اینرو امکان صادرات بیشتر را فراهم می‌کند و بر روند قیمت مناطق دیگر تأثیرگذار خواهد بود.
بازار اوره در برزیل در پی افت قیمت ذرت و همچنین پوزیشن شورت معامله‌گران جوی منفی داشت.
در مصر تولیدکنندگان در طول هفته از پذیرش پیشنهادهای پایین خودداری کردند، اما به زودی باید تناژ باقیمانده خود را در ماه سپتامبر به بازار کساد اروپایی بفروشند.
جو ضعیف تا سپتامبر ادامه خواهد داشت تا زمانی که تقاضا از برزیل، هند و اروپا در سه ماهه چهارم این روند را متوقف کند.
در ایران قیمت‌ها در این هفته کاهش یافت، اگرچه حمایتی در حدود ۳۲۰ دلار در هر تن فوب داشت. لردگان دو محموله ۳۰ هزار تنی را با قیمت ۳۲۰ و ۳۲۵ دلار در هر تن فوب برای نیمه دوم سپتامبر فروخت. اما مناقصه دیگری با پیشنهاداتی در حدود ۳۱۰ دلار در هر تن فوب لغو شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgx39q.ak9z74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما