مراسم امضای تفاهم نامه همکاری و تامین دانش فنی پروژه پتروالفین فن آوران و نیز MTE پتروشیمی فارابی با کنسرسیوم شرکت های چینی دوشنبه ۱۳ شهریور و به میزبانی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (npc) برگزار شد.
plusresetminus
پتروالفین یک پروژه ملی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، این تفاهم‌نامه همکاری با کنسرسیوم چینی به صورت EPC+F برای طرح پتروالفین فن‌آوران که شامل چهار واحد بزرگ متانول، الفین، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، منعقد شده است.
مسعود اسم خانی، مدیرعامل تاپیکو نیز در حاشیه این مراسم گفت: در واقع در پروژه‌های بزرگ یا همان مگاپروژه‌ها، مشکلات و موانعی ایجاد می شوند که به اندازه خود پروژه بزرگ هستند و در بسیاری از مواقع کنترل موضوعات و مشکلات، خارج از عهده یک شرکت خواهد بود و متناسب با ارزش آن پروژه، نیاز است تا یک دید ملی بر آن حاکم شود. پتروالفین فناوران هم از همین جنس پروژه‌هاست که متناسفانه پس از ۷ سال، پیشرفت مناسبی نداشته است.
اسم خانی افزود: با توجه به اقداماتی که همکاران ما در پتروالفین فناوران و بویژه هیات‌مدیره فناوران و سهامداران پتروالفین انجام دادند، قفلی که به پای این پروژه زده بود طی ۶ ماه گذشته شکسته و گام‌های مهمی تعریف شدند؛ الحمدلله تعدادی از آنها به دست خود سهامداران انجام شده است.
مدیرعامل تاپیکو در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تأمین دانش‌فنی و اجرای طرح پتروالفین فن‌آوران با کنسرسیوم چینی افزود: امروز شاهد به حرکت درآمدن این ابرپروژه هستیم. اما با توجه به نبود تکنولوژی و دانش فنی در حوزه فنی «ام‌تی‌یو» در کشور، عملا پیشرفت مناسبی را شاهد نبودیم که الحمدلله همکاران ما در فناوران اقدامات شایسته‌ای را انجام دادند و توافق با دالیان به عنوان صاحب تکنولوژی انجام شده است و ان‌شاءالله با حضور شرکت‌های ایرانی بتوانیم بخشی از این دانش را هم بومی کنیم.
اسم خانی همچنین گفت: نکته مهم‌تری که باید تاکید کنم موضوع حمایت از این پروژه در حدی است که وزیر محترم کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شستا حضور پیدا کردند در میدان هستند. الحمدلله در آخرین بازدیدی که وزیر داشت، اقدامات اجرایی پروژه پس از چند سال شروع شده و با پیشرفت ماهانه خوبی در حال پیگیری و انجام است.
وی افزود: همان‌طور که گفتم باید به پتروالفین نگاه فراوزارتخانه‌ای داشته باشیم؛ از این جهت وزارت نفت و در صدر آنها مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هم وارد شد. امروز شاهد هستیم که با حضور و حمایت ایشان قفل اصلی پروژه که تامین مالی است، فازهای مختلف آن قریب به 1.5 میلیارد هزینه دارد که فقط از عهده سهامدار و شرکت یا سهامداران آن شرکت برنمی‌آید لذا اتفاق امروز اتفاق فرخنده‌ای است؛ انعقاد این تفاهمنامه در حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی از این جهت مهم است که بتوانیم تامین مالی همه فازهای پروژه را با حضور شرکتی که دارای صلاحیت و باتجربه در حوزه پیمانکاری و تامین مالی باشد، مرتفع کنیم تا پروژه با سرعت مناسبی پیش برود.




انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgq39q.ak9zy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما