مدیر پروژه افزایش ظرفیت کوره شرکت جم صنعت کاران گفت: پروژه‌های مربوط به افزایش ظرفیت کوره‌های واحد الفین، با توجه به نقش مهم و موثر در افزایش توان تولید و درآمد شرکت پتروشیمی جم، همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند.
plusresetminus
پایان عملیات اجرایی افزایش ظرفیت کوره ۱۰۵ واحد الفین پتروشیمی جم در ۷۵ روز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، امین مسعودی عنوان کرد: پس از هدف‌گذاری شرکت پتروشیمی جم جهت افزایش ظرفیت کوره ۱۰۵ در سال ۱۴۰۲، با توجه به تجربه درخشان شرکت جم صنعت کاران در انجام موفق پروژه افزایش ظرفیت کوره ۱۰۶ در سال ۱۳۹۷، فعالیت‌‌های اجرایی مربوط به پروژه کوره ۱۰۵ نیز به شرکت جم‌صنعت‌کاران واگذار گردید.
وی افزود: شرکت جم صنعت کاران با توجه به اهمیت بالای اجرای پروژه کوره ۱۰۵، با انجام برنامه‌ریزی مدون و به کارگیری نیروهای مجرب و توانمند در زمینه‌های کاری مختلف و آماده‌سازی پیش‌نیازهای مورد نیاز، علی‌رغم پیچیدگی‌ها، چالش‌ها و محدودیت‌های ویژه و همچنین مدت زمان فشرده زمانبندی آن، عملیات اجرایی را با تحقق اهداف کمی و کیفی پیش‌بینی شده طی مدت ۷۵ روز به اتمام رسانید.
مدیر پروژه افزایش ظرفیت کوره شرکت جم صنعت کاران گفت: از عمده فعالیت‌های صورت گرفته طی عملیات اجرایی می‌توان به تعویض کامل کویل‌های FPH در بخش Convection, تعویض و جایگزینی کامل کویل‌های بخش Radiation, تعویض هدر ورودی و ونچوری‌های مربوط به ورودی کویل‌ها، تعویض Spring Hangerهای مربوط به کویل‌های کوره، تعویض کامل Box Burnerهای بخش جانبی و تحتانی کوره، انجام تعمیرات کامل بر روی پوشش نسوزکاری بخش داخلی و عایق خطوط کوره و فعالیت‌های تکمیلی و پیش‌راه‌اندازی اشاره نمود.
مهندس مسعودی اظهار کرد: از احجام کاری مربوط به فعالیت‌های کلیدی پروژه می‌توان به مواردی نظیر: بیش از ۳۰۰۰ اینچ-قطر عملیات فیتاپ و جوشکاری، عملیات جایگزینی ۲۰۰ عدد کویل مربوط به بخش FPH و Fire Box، تعویض و جایگزینی ۱۳۰ عدد Spring Support، تعویض پوشش عایق خطوط و نسوزکاری کوره به مقدار تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع اشاره کرد.
وی عنوان کرد: انجام پروژه افزایش ظرفیت کوره ۱۰۵ واحد الفین با استفاده از حدود ۱۱,۲۰۰ نفر-روز نیروی انسانی در دیسیپلین‌های کاری مختلف صورت پذیرفت و به واسطه همگرایی و تعامل سازنده همه ارکان پروژه و همچنین تکیه بر توانمندی و مهارت پرسنل، به الگویی شاخص در زمینه اجرای پروژه‌های ویژه صنعتی مبدل گردید.
***
لازم به ذکر است شرکت جم صنعت کاران در سال ۱۴۰۲ موفق گردید پروژه‌های مهم دیگری نظیر فاز دوم جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده واحد پایین‌ دستی شرکت پتروشیمی جم را طی زمانبندی پیش‌بینی شده به کارفرما تحویل نماید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc0mqs.2bqxs8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما