رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس درباره قیر رایگان را رد نکرده بلکه آن را اصلاح کرده است.
plusresetminus
هیئت عالی نظارت مصوبه قیر رایگان را رد نکرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در جلسه علنی روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی از رد مصوبه مجلس درباره قیر رایگان از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد و گفت: قانون گذاری کار مجلس است و اصلاح مصوبات مجلس در هیئت عالی نظارت مجمع نیز به معنای قانون گذاری است و آنان نباید قانون گذاری کنند.
در ادامه جلسه رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس نیز از این موضوع انتقاد کرد و گفت: تأمین قیر رایگان برای پروژه های عمرانی اهمیت زیادی دارد، اما متأسفانه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را رد کرده است.
وی تأکید کرد: رئیس مجلس باید از کیان مجلس دفاع کند و تقاضای ما از رئیس مجلس آن است که در جلسه سران قوا از مصوبه مجلس درباره تأمین قیر رایگان پروژه‌های عمرانی دفاع کند، چرا که این موضوع برای عمران و آبادانی کشور اهمیت زیادی دارد.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را رد نکرده بلکه آن را اصلاح کرد یعنی به جای ۲۵ هزار تن، ۲۰ هزار تن قیر رایگان تخصیص یابد. در حال حاضر ۲۰ هزار تن قیر با قیمت هر تن هفت و نیم میلیون تومان به صورت صددرصد تخصیص یافته و باید پیگیری کنیم که چرا دولت در تخصیص آن تأخیر داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اجرای قانون را از دولت پیگیری کنیم و با وجود این اگر اشکالی به هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد، بحث دیگری است. از سوی دیگر آئین نامه هیئت نظارت مجمع در دست بررسی است که کار را به چه روشی انجام دهند.
وی با بیان اینکه نظارت بر سیاست‌های کلان ناظر به قانون گذاری و اجراست، اظهار داشت: بنده به موضوع چگونگی کار و اینکه با چه روشی در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع تطبیق و مغایرت مصوبات را مورد بررسی قرار می دهند، نقد دارم. با دوستان درباره سه قانونی که اخیراً در این هیئت رد شد، صحبت و پیگیری کردم و حتماً جلسه تشکیل می دهیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcepv8z.jh877i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما