شلرد به زودی و با توجه به پیگیری‌های انجام شده از بازار پایه فرابورس به بازار دوم فرابورس انتقال خواهد یافت.
plusresetminus
خبرهای خوش برای سهامداران شلرد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پتروشیمی لردگان در بورس با نماد شلرد معامله می شود و ۶۴٫۴۳%سهام این شرکت به متعلق گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس (پترول ) است.
شلرد در مرداد ماه سال جاری ۱۲۸۷.۲ میلیارد تومان فروش داشته است که این رقم در مقابل ۱۸.۱ میلیارد تومان مرداد ماه سال گذشته بیش از ۷ هزار درصد رشد را نشان می‌داد.
همچنین میزان فروش شلرد در مرداد ماه سال جاری رشد ۱۶۶ درصدی را نسبت به میانگین فروش ۱۲ ماهه اخیر نشان می‌داد.
در مقایسه با تابستان سال گذشته هم شلرد در همین دو ماه تابستان سال جاری ۳۵ درصد بیشتر فروخته است.

از بازار پایه به بازار دوم فرابورس
اولین نکته تغییر بازار شلرد بود. در این مجمع اشاره شد که شلرد به زودی و با توجه به پیگیری‌های انجام شده از بازار پایه فرابورس به بازار دوم فرابورس انتقال خواهد یافت.
رشید قانعی مدیرعامل پترول گفت: این ماه و یا ماه آتی جلسه‌ای خواهیم داشت و این کار انجام خواهد شد.

عدم قطعی گاز
دومین نکته این بود که رشید قانعی مدیرعامل پترول در مجمع این سهم با اشاره به جلوگیری از قطع گاز پتروشیمی لردگان گفت: در دو سه ماه گذشته با فشاری که از دولت وارد شد گاز بسیاری از پتروشیمی‌ها از جمله مسجد سلیمان، سبلان، کیمیا پارس و … قطع شد، اما با تلاش خوب پترول و دکتر محمودی مدیر لردگان و استاندار و امام جمعه و … تنها پتروشیمی که علیرغم بدهی به شرکت گاز، گاز آن قطع نشد پتروشیمی لردگان بود.
وی ادامه داد: همه پتروشیمی‌ها یک ماه تا یک ماه و نیم با قطعی گاز مواجه بودند، اما گاز لردگان قطع نشد. قانعی گفت: این در تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان موثر بود.
عدم قطعی برق
سومین نکته عدم قطعی برق برای امسال بود. قانعی اظهار داشت: سال ۲۲ روز قطعی برق داشتیم که افشای آن را بر روی کدال قرار دادیم.
این ۲۲ روز را اگر با امسال معادل سازی کنیم ۲۷ هزار تن اوره و ۴۸ هزار تن اوره است. عدم قطعی برق امسال ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار نفع برای ما داشت.

پرداخت ریالی تسهیلات ارزی
چهارمین نکته هم مذاکره با بانک‌ها و بانک مرکزی و حل مسائل مربوط به پرداخت تسهیلات ارزی شلرد بود. قانعی گفت: برای ریالی کردن دو قسط آخر تلاش کردیم که این انجام شد و برای سالیان بعد تقسیط شد.

چرا سه ماهه اول یک مقدار فروش کمتر بود؟
رشید قانعی با اشاره به اینکه برخی از سهامداران این پرسش را مطرح کرده اند که چرا سه ماهه اول یک مقدار فروش کمتر بود، ادامه داد: این کاهش فروش عمدی بود چرا که در سه ماهه اول قیمت‌ها بسیار پایین بود.
با هوشمندی که بازرگانی پترول و مدیران شلرد داشتند پیش بینی این را داشتیم که در تابستان قیمت بالاتر می‌رود که خب در همین دو هفته قریب به ۶۶ هزار تن فقط محصولاتی که در انبار دپو کرده بودیم را فروختیم که به نفع سهامداران بود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgn79q.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما