کیزاد (KIZAD) ، منطقه‌ی صنعتی خلیفه ابوظبی امارات، اعلام کرد قصد دارد تاسیساتی با ارزش یک میلیارد دلار برای تولید آمونیاک سبز بسازد.
plusresetminus
ساخت یک میلیارد دلار تاسیسات آمونیاک سبز در امارات
به گزارش نفت‌آرا ،این امر با هدف قرار گرفتن امارات در بازارهای منطقه و بین‌المللی انرژی‌های نو است و به این ترتیب به عنوان سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک سرمایه گذاری در زمینه انرژی پاک را نیز افزایش می‌دهد.
کیزاد، ۲۵ می، طی بیانیه‌ای اعلام کرد، یک شرکت خصوصی تولیدکننده‌ی وسایل نقلیه ویژه‌ SPV به نام هلیوس اینداستری در طول چند سال و در طی دو مرحله‌ سرمایه‌گذاری به توسعه تاسیساتی جهت تولید سالانه ۲۰۰۰۰۰ تن آمونیاک سبز دست خواهد زد. این میزان از آمونیاک سبز از ۴۰۰۰۰تن هیدروژن تولید می‌شود و هیدروژن مصرفی آن نیز توسط یک نیروگاه خورشیدی ۸۰۰ مگاواتی تامین خواهد شد. کیزاد در مورد زمان دقیق این تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تنی سخنی به میان نیاورد.
از آنجایی که دولت‌های خلیج فارس تلاش می‌کند اشتهای جهانی را برای محصولات انرژی سبز تأمین کند، امارات متحده عربی در حال سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های مختلف هیدروژنی است.
شرکت ملی نفت ابوظبی (اندوک) قصد دارد یک مرکز آمونیاک آبی بسازد، زیرا به نظر می‌رسد این بزرگترین تولیدکننده انرژی امارات متحده عربی می‌خواهد در تولید هیدروژن پیشرو باشد.
اندوک اعلام کرده است، تأسیسات آمونیاک آبی، که در قطب صنعتی روویس مستقر در امارت نفت خیز ابوظبی واقع خواهد شد، ظرفیتِ تولید یک میلیون تنی در سال خواهد داشت. آندوک هنوز هزینه‌ی این پروژه را اعلام نکرده است. آمونیاک آبی از نیتروژن و هیدروژن آبی ( تولید شده از گاز طبیعی) و CO2 ( که حین تولید هیدروژن گرفته و ذخیره می شود) تولید می‌شود.
اندوک در حال حاضر سالانه ۳۰۰۰۰۰ متریک تن هیدروژن تولید می‌کند و قصد دارد ظرفیت تولید خود را تا ۵۰۰۰۰۰متریک تن در سال افزایش بدهد.پروژه‌ی الریاده این شرکت می‌تواند ۸۰۰۰۰۰متریک تن CO2 از تولید فولاد امارات بگیرد و دخیزه سازی کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۵ میلیون تن در سال افزیش دهد.
آندوک از اواخر سال گذشته میلادی، زمانی که شورای عالی سابق نفت ابوظبی ، تولیدکنندگان ملی نفت را موظف به پیشتازی در تولید هیدروژن کرد توافقات هیدروژنی زیادی را منعقد کرده است.
امارات و شرکت اندوک عمدتا به دنبال صادرات هیدروژن به کشورها و شرکت‌های آسیایی هستند. در این راستا شرکت اندوک موافقت‌نامه‌های هیدروژنی را با وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت ژاپن و کره جنوبی امضا کرده است.
 
https://naftara.ir/vdci.vazct1auvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما