سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه درباره احتمال افزایش قبوض گاز مشترکین در فصل سرمای پیش رو در صورت عدم رعایت الگوی مصرف هشدار داد.
plusresetminus
چطور جلوی نجومی شدن قبض گاز را بگیریم؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ناصر حسینی با اشاره به تغییر تعرفه گاز در سال ۱۴۰۱ و اینکه به دلیل سرمای زمستان سال گذشته این افزایش تعرفه اعمال نشد، گفت: امسال با افزایش پلکانی تعرفه گاز مواجه هستیم و از همین رو لازم است مشترکین مصرف گاز خود را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه تعرفه گاز حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: البته این افزایش برای پلکان‌های مختلف مصرف و همچنین اقلیم‌های آب و هوایی متفاوت است.
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس تعرفه‌های جدید در سه پلکان اول مصرف یعنی تا ۴۵۰ مترمکعب مصرف در ماه افزایشی نداشته‌ایم، گفت: تعرفه گازبها در کرمانشاه برای مصرف تا ۲۵۰ مترمکعب در ماه( پلکان اول) ۴۱ تومان برای هر مترمکعب، تا ۳۵۰ متر مکعب مصرف در ماه(پلکان دوم)  ۶۹ تومان برای هر مترمکعب و تا ۴۵۰ مترمکعب در ماه(پلکان سوم) ۹۶ تومان به ازای هر مترمکعب است.
حسینی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها از پلکان چهارم به بعد است که برای مصرف در پلکان دهم به ۱۵۲۷ تومان برای هر مترمکعب می‌رسد، تاکید کرد: برای دو پلکان یازدهم و دوازهم نیز قیمت ثابت پنج و شش هزار تومان برای هر مترمکعب در نظر گرفته شده است.
وی افزود: البته در تعرفه‌های سال گذشته علاوه بر افزایش تعرفه مصرف در هر پلکان، جرائمی نیز برای افزایش مصرف از هر پلکان به پلکان بالاتر تعیین شده بود که این جرائم اکنون حذف شده است.
سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه مصرف معمول گاز را تا پلکان پنجم و ششم عنوان کرد و گفت: مشترکینی که در همین محدوده مصرف متعارف داشته باشند با قبض‌های بالا و نجومی مواجه نخواهند شد.
به گفته حسینی بیش از ۷۵ درصد مشترکین کرمانشاه مصرف متعادل داشته و کمتر از ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف و بد مصرف هستند.
وی از راهکارهای مدیریت مصرف گاز نیز یاد کرد که تنظیم دمای سیستم‌های گرمایشی روی دمای آسایش، پوشاندن دریچه‌های کولر، بهینه سازی سیستم‌های گرمایشی، گرفتن درز درب و پنجره‌ها، استفاده از پوشش مناسب در منزل و... از جمله این موارد است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchqwnz.23nvzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما