عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود بنزین در استان سیستان و بلوچستان گفت: دلالان و قاچاقچیان سوخت با خرید بنزین و انتقال آن به کشورهای همسایه سبب کمبود بنزین در این استان شده‌اند.
plusresetminus
قاچاق باعث کمبود بنزین در سیستان و بلوچستان شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمد کریم عزیزی گفت: مشکلات مردم سیستان و بلوچستان کم نبود که هم اکنون کمبود بنزین هم به آنها اضافه شده و قاچاق سوخت سبب کمیاب شدن بنزین در این استان شده است.
عزیزی تصریح کرد: وسعت زیاد استان سیستان و بلوچستان سبب افزایش مصرف بنزین شده و سهمیه بندی بنزین نیز به مشکلی اساسی برای مردم تبدیل شده است. به‌ ویژه بعد از جمع آوری کارت‌های سوخت مشکل مردم برای تامین بنزین دوچندان شده به صورتی که صف‌های کیلومتری برای دریافت بنزین شکل‌ می‌گیرد.
نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه گران بودن بنزین در کشورهای همسایه بازار قاچاق بنزین را داغ کرده است، تصریح کرد: مسئله دیگری که این مشکل را تشدید‌ می‌کند بحث قاچاق سوخت است. به این معنی که دلالان و قاچاقچیان سوخت کارت‌هایی از سایر استان‌ها جمع آوری‌ می‌کنند و سهمیه بنزین آن کارت‌ها را در سیستان و بلوچستان دریافت کرده و به کشورهای همسایه قاچاق‌ می‌کنند.
وی ادامه داد: قاچاق سوخت در استان باعث‌ کمیاب شدن بنزین می‌شود و مردم این استان را با کمبود سوخت مورد نیازشان مواجه می‌کند.
عزیزی اضافه کرد: کمبود جایگاه‌های سوخت و توزیع کم بنزین هم این مسئله را تشدید می کند. به طور مثال فردی که از یک روستا برای دریافت بنزین 50 کیلومتر را طی‌ می‌کند و ساعت‌ها و کیلومترها در صف بنزین می‌ایستد، در نهایت زمانی که نوبتش می‌رسد بنزین تمام‌ شده است.
عضو شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: قاچاق سوخت به مشکلی جدی در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. متاسفانه به دلیل گرانی بنزین در کشورهای همسایه، جایگاه داران نیز ترجیح‌ می‌دهند بنزین خود را به خارج کشور منتقل کنند که باید جلوی این کار گرفته شود.
وی افزود: نظارت بیشتر بر توزیع بنزین، افزایش جایگاه‌های سوخت و تزریق بنزین بیشتر در جایگاه‌های استان‌ می‌تواند بخشی از مشکل و دغدغه مردم را کاهش دهد. هرچند که باید به صورت بلند مدت و با ایجاد اشتغال پایدار زمینه قاچاق سوخت در شرق کشور از بین برده شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchzwnz.23nvqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما