در حالی که بازار فوم پلی استایرن را رشد تقاضای صنعت ساختمان و ساخت و ساز در منطقه‌ APAC(آسیا-اقیانوسیه) به شدت تقویت کرده است، پیش‌بینی می‌شود بازار این محصول با نرخ رشد مرکب سالانه‌ی ۴.۱ درصدی از ۲۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۳۲.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۶ برسد.
plusresetminus
منطقه‌ آسیا-اقیانوسیه پیشرو در تولید فوم‌های پلی‌استایرن
به گزارش نفت آرا، فوم‌های پلی استایرن (PS)ترموپلاستیک، سلول بسته، سخت و سبک، مقاوم در برابر رطوبت با مقاومت فشاری بالا و دارای ویژگی‌های عایق حرارتی و صوتی استثنایی‌ هستند. به طور کل، فوم‌های پلی استایرن به دو شکل پلی استایرن انبساطی یا همان یونولیت (Expanded PS) و پلی استایرن اکسترود شده(XPS) هستند. اگر مقاوت حرارتی را در نظر داشته باشیم محصولات XPS می توانند از جنبه‌های مختلف مانند عملکرد حرارتی ، مقاومت در برابر رطوبت و مقاومت فشاری ، عملکرد بهتری نسبت به محصولات EPS داشته باشند.
پیش‌بینی می‌شود صنعت ساختمان و ساخت بزرگترین صنعت مصرف نهایی بازار پلی استایرن فوم باشد.
صنعت ساختمان و ساخت و ساز از نظر حجم و ارزش بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ در بخش استفاده نهایی صنعت بزرگترین صنعت خواهد بود. فوم پلی استایرن در بخش ساختمان و ساخت و ساز بیشتر به عنوان پنل‌های عایق‌بندی شده که برای مقابله با محیط‌های بسیار سخت مانندی آب شور، دماهای بالا و پایین ، فشار بالا و تشکیلات آلی به کار گرفته می‌شود. بازارهای نوظهور مانند چین، هند و کره جنوبی و سایر کشورها (که شامل مالزی ، اندونزی و تایلند می شوند) مهمترین عامل رشد بازار APAC هستند.
EPS بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶از نظر حجم سریعترین رشد را خواهد داشت. EPS به دلیل ساختار‌ی که دارد (دارای ماده ترموپلاستیک سبک با ویژگی‌های خاص است) به محافظت از آسیب دیدن محصول کمک می‌کند. صنعت رو به رشد ساخت و ساز و بسته بندی در کشورهای در حال توسعه بازار EPS را هدایت می کند.
از آنجایی که EPS داری کف سبک و در عین حال بسیار سفت و سخت است و همچنین عایق حرارتی خوب و مقاومی در برابر ضربه‌های شدید است، برای کاربردهای مختلف در صنعت‌ ساختمانی و ساخت و ساز بسیار عالی و مطلوب است. با این حال نوسانات قیمت نفت خام و در دسترس بودن جایگزین‌هایی با عملکرد بالا ممکن است مانع رشد بازار این محصول شود، ولی انتظار می‌رود که قابلیت بازیافت آسان محصولات پلی استایرن فرصت‌هایی برای رشد بازار EPS در دوره‌ی پیش‌بینی شده فراهم بیاورد.
پیش بینی می‌شود که APAC بزرگترین و سریعترین رشد فوم پلی استایرن طی این دوره شش ساله باشد . در واقع منطقه‌ی APAC به دلیل نیروی کار ارزان و اراضی در دسترس، این روزها به قطب سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شده است و این مساله به رونق بخش‌های صنعتی در این منطقه منجر شده است.
 
https://naftara.ir/vdcf.xdyiw6dy0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما