مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که کلنگ آغاز عملیات نخستین طرح گازی ایرانی در خارج از کشور به‌زودی و در صورت مساعد بودن شرایط کلان سیاسی به زمین زده می‌شود.
plusresetminus
خبر مهم صنعت گاز از آغاز عملیات نخستین طرح فراسرزمینی گازی ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، رضا نوشادی دیروز (دوشنبه، سوم مهرماه) در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن مهندسی گاز ایران اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تکیه بر نیروی انسانی کارآزموده، فرآیندهای بهینه و ساختار منسجم، در امر اجرای پروژه بسیار چابک و حرفه‌ای عمل می‌کند.
وی با اشاره به بازاندیشی انجام شده در دستورعمل رسیدگی به تاخیرات پروژه‌ها و منطبق کردن آن با تازه‌ترین شیوه‌نامه‌های روز دنیا از سوی این شرکت توضیح داد: تاخیرات پروژه‌ها یکی از مسائل مبتلابه پیمانکاران بود که امکان اعمال سلیقه در فرآیند رسیدگی به آن وجود داشت؛ اما اکنون یک دستور عمل مدرن و کارآمد تدوین شده که نه تنها در پروژه‌های این شرکت که با ابلاغ معاونت مهندسی وزارتخانه در همه صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تحسین دوراندیشی نسل پیش صنعت گاز در انتقال فناوری دو نوع توربوکمپرسور از اروپای شرقی و غربی به داخل کشور گفت: اکنون پیشرفت ایران در ساخت توربوکمپرسور به درجه‌ای ارتقاء یافته است که الگوی ایرانیزه شده نسبت به مدل مشابه اروپایی بازدهی بالاتری دارد.
به گفته نوشادی، تجهیز توربین‌های ساخت داخل به قابلیت solution HIGH AMBIENT دیگر دستاورد متخصصان داخلی است که از کاهش توان توربین‌ها در هوای گرم به ویژه در اقلیم جنوب جلوگیری می‌کند.
وی موفقیت دیگر صنعتگران کشور را بهره‌گیری از سیستم کنترل ایرانی در تاسیسات تقویت فشار گاز خواند و گفت: این تجهیز فوق پیشرفته اکنون از سوی چند شرکت ایرانی ساخته می‌شود و رقابت خوبی در این عرصه ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه مدیریت اوج مصرف با بهره‌گیری از ظرفیت مخازن زیرزمینی ذخیره سازی گاز به دست فراموشی سپرده شده بود و تنها از منظر اقتصادی به آن نگریسته می‌شد، تاکید کرد: در موضوع ذخیره‌سازی با مانع اقتصادی روبه‌رو بودیم که با تبیین گسترده اهمیت آن در سپهر صنعتی و رسانه‌ای کشور، ردیفی در بودجه کشور به این امر مهم اختصاص یافت و اکنون ۶ میدان در این زمینه فعال است.
نوشادی مانع فنی را دیگر عامل توفیق نداشتن طرح‌های ذخیره‌سازی در سالیان گذشته دانست و با اشاره به دستاوردهای اخیر سازندگان داخلی در ساخت کمپرسور۳۵۰ بار، اظهار کرد: همه مراحل طراحی و ساخت قطعات کمپرسور برای تزریق گاز در لایه‌های زیرزمینی با فشار ۳۵۰ بار انجام شده است و این تجهیز فوق پیشرفته نیز در سه ماه آماده به صنعت گاز کشور تقدیم می‌شود.
وی درباره ساخت فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام با تکیه بر توان متخصصان داخلی تاکید کرد: با اینکه حجم H۲S موجود در گاز این پالایشگاه ۶ برابر گاز موجود در پارس جنوبی است اما ۷۶ درصد تجهیرات آن ساخت ایران است و مطالعات پیدایش، طراحی پایه و تفصیلی به صورت کامل از سوی نیروهای مستعد کشور انجام شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در صورت مساعد بودن شرایط کلان سیاسی، به‌زودی کلنگ آغاز عملیات نخستین طرح گازی ایرانی در خارج از کشور به زمین زده می‌شود تا برای انبوه پیمانکاران و سازندگان کالا بازار سازی و گردش کار اقتصادی ایجاد شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcez78z.jh8zwi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما