احمد حیدری، معاون حقوقی وزارت نیرو، درحالی قطعی برق در تابستان گذشته در ایران را تکذیب می‌کند که زیان صنایع از قطعی برق مشابه سال‌های قبل بود و همچنان ادامه داشت.
plusresetminus
چالش بزرگ و همیشگی صنایع ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،اخیراً احمد حیدری معاون حقوقی،  امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو، مدعی شد که امسال علاوه بر قطع نشدن برق بخش خانگی، رشد مصرف در بخش صنایع اتفاق افتاد که باعث شد قیمت سیمان، فولاد و سایر صنایع مصرف‌کننده برق افزایش نیابد.
وی با بیان اینکه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در زمینه خدمت‌رسانی برق با وجود آنکه در سال ۱۴۰۰ از اردیبهشت ماه خاموشی در همه بخش‌ها ایجاد شد، ولی امسال چنین مساله‌ای رخ نداد، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تفکر قرآنی و جهادی این دولت سبب شد برق هیچ بخشی از کشور قطع نشود.
این درحالی است که پیش از شروع فصل تابستان بخشنامه‌‎ای به بخش‌های مختلف صنایع ابلاغ شده بود که برق را برای آن‌ها سهمیه‌بندی کرده بود. در بخش خانگی هم در تمام شهرها قطعی برق وجود داشت و گزارش‌های متعددی از ساکنین مناطق مختلف داده می‌شد که حاکی از قطعی برق خانه‌های مسکونی بود.
درهمین باب پرویز غیاث‌الدین، دبیر اسبق سندیکای صنعت برق گفت: این آماری که مسئولین دولتی به آن تاکید دارند درست نیست و امسال هم در کشور قطعی برق گسترده وجود داشت.
وی افزود: در تمامی بخش‌های صنعت هم قطعی برق وجود داشت و هم کمبود برق زیان‌آور برای آن‌ها به وجود آمد.

غیاث‌الدین تاکید کرد: دود کمبود برق و قطعی برق صنایع هم در نهایت به چشم مردم می‌رود چراکه تولید کاهش پیدا می‌کند و محصول نهایی در انتها با افزایش قیمت به دست آن‌‎ها خواهد رسید.

وی ادامه داد: چه کسانی ادعا دارند که قطعی برق وجود نداشته است؟ بخش‌نامه ابلاغ شده به صنایع را بخوانند و ببینند که صنایع تا چه اندازه از قطعی برق متضرر شدند.
دبیر اسبق سندیکای صنعت برق تاکید کرد:هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که در سال جاری قطعی برق نداشته‌ایم.
https://naftara.ir/vdccmxqs.2bqs08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما