شرکت پتروشیمی شازند در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در زمینه تولید و فروش رکورد شکنی کرد.
plusresetminus
رکورد جدید تولید و فروش پتروشیمی شازند در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پتروشیمی شازند در شش ماهه نخست سال جاری با تولید بیش از ۷۹۵ هزار تن انواع محصولات توانست رکورد سال قبل را بکشند و حتی بیش از برنامه مصوب سال ۱۴۰۲ تولید کند.
طبق برنامه، پتروشیمی شازند باید در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۷۸۹ هزار و ۵۴۸ تن انواع محصول را تولید می کرد اما این مجتمع با تولید ۱۰۰.۸ درصدی، بیش از ۷۹۵ هزار و ۸۹۳ تن تولید کرده است.
در ۶ ماهه نخست سال گذشته حدود ۷۵۸ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی شازند تولید شد که تنها ۹۶.۳ درصد برنامه مصوب سال ۱۴۰۱ بود، اما شاراک امسال ۳۷ هزار تن بیش از سال گذشته تولید کرد و یک رکورد جدید به ثبت رساند.
شکستن رکورد فروش
در پی افزایش تولید، رکورد فروش پتروشیمی شازند نیز شکسته شد. شازند در ۶ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۱۳۳ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال معادل ۱۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان انواع محصولات خود را فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.
شاراک در شهریور ماه ۲۳ هزار۷۹۰ میلیارد ریال معادل ۲ هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به ماه گذشته، بیش از هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش را نشان می دهد.
صادرات پتروشیمی شازند در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه امسال نیز افزایش یافت و این شرکت بیش از ۶ هزار تن معادل هزار و ۵۴۰ ریال (۱۵۴ میلیارد تومان) انواع محصول را صادر کرده تا به عدد ۲۵ هزار ۷۸۹ تن و ۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال (۷۰۸ میلیارد تومان) برسد.
مجموع فروش شازند در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ بیش از ۴۶۷ هزار تن بوده که نسبت به فروش مدت مشابه پارسال بیش از ۵ درصد افزایش را نشان می دهد.
افزایش تولید و فروش و شکستن رکوردهای پی در پی در پتروشیمی شازند در حالی به وجود آمد که نوسانات قیمتی خوراک و مشکلات عدیده در بازار، از موانع تولید همه مجتمع های پتروشیمی کشور بود، اما دستور مدیرعامل پتروشیمی شازند برای جهاد تولید و تولید بی وقفه موجب افزایش تولید محصولات شازند شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdccexqs.2bqsp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما