واحد تصفیه نفت‌گاز پالایشگاه نفت اصفهان با ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل باکیفیت یورو ۵ با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.
plusresetminus
واحد تصفیه نفت‌گاز پتروپالایش اصفهان به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آیین رسمی بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل (DHT) این پالایشگاه، دیروز (جمعه، هفتم مهرماه) با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جواد اوجی، وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.
هدف از اجرای این طرح، کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی در پالایشگاه اصفهان به کمتر از ۱۰ ppm و تولید ۱۶ میلیون لیتر (معادل حدود ۱۰۰ هزار بشکه) در روز گازوئیل یورو ۵ برای عمل به تکالیف مندرج در قانون هوای پاک است.
با راه‌اندازی این واحد همچنین از انتشار روزانه ۳۰۰ تن گوگرد جلوگیری شده و افزون بر آن رقابت‌پذیری محصول نفت‌گاز تولیدی پالایشگاه در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.
سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای اجرای این طرح مهم محیط زیستی ۶۷ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال و ۵۱۱ میلیون یورو بوده است.
با توجه به وجود تحریم‌ها و همکاری نکردن شرکت‌های خارجی، خدمات مهندسی تفصیلی این طرح که یکی از بخش‌های پیچیده و دشوار اجرای پروژه به‌شمار می‌رود، از سوی شرکت‌های داخلی نارگان، چگالش و مپنا اجرایی شده است.
حدود ۸۰ درصد کالاها و تجهیزات موردنیاز برای اجرای این پروژه نیز از سوی سازندگان داخلی تهیه و ساخته و توسط شرکت‌های نارگان، چگالش و مپنا تأمین شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcen78z.jh8zvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما