رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG گفت: دلیل بروز انفجار جایگاه سوخت و مخازن CNG، فرسوده بودن مخازن این خودروها بوده، در واقع اگر به موقع برای تعویض مخازن فرسوده اقدام شده بود، شاهد بروز این حوادث تلخ نبودیم.
plusresetminus
علت برخی انفجارها در جایگاه سوخت چیست؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،محسن جوهری اظهار داشت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته دو انفجار مخازن CNG در دو نقطه کشور در استان های تهران و آذربایجان غربی داشتیم که حادثه جایگاه سوخت پلدشت منجر به کشته شدن دو هموطن و زخمی شدن دو هموطن دیگر و خسارت مالی شدید به جایگاه شد و حادثه جایگاه صفادشت منجر به کشته شدن یک هموطن و زخمی شدن یک هموطن و خسارت مالی زیادی به جایگاه شد
وی افزود: دلیل بروز این حوادث، فرسوده بودن مخازن CNG خودروها بوده، درواقع اگر به موقع برای تعویض مخازن فرسوده اقدام شده بود و نظارت ها در این حوزه صورت می گرفت، شاهد بروز این حوادث تلخ نبودیم
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG با بیان اینکه “سوخت CNG سوختی ایمن و پاک است اما نیازمند بازرسی ادواری و نظارت مستمر در زمینه مخازن سوخت خودروها است”، گفت: علیرغم اینکه بیست سال از ورود سوخت CNG به سبد سوخت خودروهای سبک کشور گذشته ، متاسفانه هنوز برنامه درستی برای انجام معاینه فنی و بازرسی های ادواری خودروهای دوگانه سوز در کشور وجود ندارد و یکی از دلایل این موضوع نبود یک متولی قوی و واحد برای سوخت CNG است.
وی افزود: سال 1396 با ورود دادستان محترم کل کشور و دستور ایشان به نهادهای متولی اقدامات خوبی انجام شد که متاسفانه بعد از یکسال متوقف گردید و در سال 1397 مصوبه ای در هیات وزیران تصویب شد که طبق بند یک این مصوبه، وزارت نفت موظف شد با همکاری وزارت صمت به منظور ساماندهی و تامین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز نسبت به هوشمند سازی سازی جایگاههای سوخت و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه سوخت به سامانه سیمفا و سامانه اطلاعات خودروهای دوگانه سوز وزارت صمت اقدام نماید به نحوی که از تاریخ 1/10/1398 امکان سوختگیری در جایگاههای سوخت CNG فقط برای خودروهای دارای معاینه فنی معتبر، امکانپذیر باشد.
https://naftara.ir/vdcenz8z.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما