اوجی راجع به به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی‌ هم این دکل رها بوده است.
plusresetminus
واکنش وزیر نفت به ناپدید شدن دکل نفتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت راجع به به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی‌ هم این دکل رها بوده است.
جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت : میزان کشف در حوزه نفت و گاز بالغ بر 2.6 میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع بوده است.
وی افزود: طی دو سال گذشته 4 میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشاف کشف شده است.ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مثل عربستان و عراق و کویت و قطر و امارات جایگاه اول اکتشاف را داشته است و ضریب موفقیت اکتشافی ما 100 درصد بوده است.
اوجی  راجع به به ناپدید شدن دکل نفتی در خوزستان، گفت: این دکل متعلق به دولت و بابک زنجانی نیست، مربوط به شرکت خصوصی است و مدتی‌ هم این دکل رها بوده است.
وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت انتقال اموال زنجانی به وزارت نفت، گفت: کارگروهی متشکل از حوزه شرکت‌ملی نفت و دستگاه های نظارتی کار را انجام‌می دهد و تاکنون دستاورد های خوبی داشته است.
جواد اوجی همچنین از کشف چهار میدان جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و اعلام کرد: چهار میدان نفتی و گازی با عملیات اکتشاف در سراسر کشور کشف شده که این اکتشاف‌ها، معادل ۲.۶ میلیارد بشکه هیدروکربور مایع قابل استحصال است.
وی ادامه داد: این میدان‌ها شامل میدان گازی «چشمه‌شور» در شمال‌شرق کشور، میدان نفتی «هیرکان» در استان گلستان و میدان‌های نفتی «تنگو» و «گناوه» در استان بوشهر است.
وزیر نفت با بیان اینکه تحقق ضریب جایگزینی با توجه به اکتشاف‌های جدید، ۸۷ درصد در بخش هیدرو کربور مایع بوده، تأکید کرد: این موضوع به آن معناست که اگر ۱۰۰ بشکه نفت خام و میعانات گازی در کشور تولید و به مصرف داخلی و یا صادرات رسیده باشد، ۸۷ بشکه آن با اکتشاف‌های جدید جایگزین شده است.
اوجی تصریح کرد: عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در دولت سیزدهم در مقایسه با چهار سال دولت دوازدهم ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی گفت: ایران در مقایسه با کشورهای منطقه مانند عربستان‌، عراق، کویت، امارات و قطر جایگاه نخست اکتشاف را به خود اختصاص داده، از سوی دیگر ضریب موفقیت اکتشاف در این دولت ۱۰۰ درصد است و هر چاهی که به‌منظور اکتشاف حفر شده، موفق بوده و به هیدروکربور رسیده است.
وزیر نفت با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام طی ۲ سال گذشته محقق شده، افزود: این پروژه‌ها بیشترمربوط به رشد تولید و افزایش ارزش‌افزوده در کشور بوده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg3q9q.ak9q74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما