اقدام‌های حوزه مسئولیت اجتماعی با نگاه فرآیندمحور و ذیل سه مفهوم کلان عدالت‌محوری، توسعه پایدار و خلق ارزش مشترک تعریف ‌شده است.
plusresetminus
۲ هزار میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی صنعت گاز در حال اجراست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیدحسن عباسی در نشستی با عنوان «مروری بر روند تحولات مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت» که در ساختمان آموزش شرکت ملی گاز ایران و با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت برگزار شد، درباره رویکرد صنعت گاز کشور به موضوع مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به حمایت و نگاه علمی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره مفهوم مسئولیت اجتماعی، پروژه‌های این شرکت در این حوزه به بلوغ کارشناسی رسیده و با نگاهی فرآیندمحور و ذیل سه مفهوم کلان عدالت‌محوری، توسعه پایدار و خلق ارزش مشترک تعریف می‌شود.
وی افزود: شرکت ملی گاز ایران در تلاش است با ایجاد تعهد، اقدام‌های لازم برای پیاده‌سازی مفاهیم مسئولیت اجتماعی را در بخش کسب‌وکار خود ایجاد کند.
مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به توجه به ساختارسازی در حیطه مسئولیت اجتماعی در این شرکت، تصریح کرد: کمیته مسئولیت اجتماعی در شرکت نیز همسو با این اهداف و به‌منظور جلب مشارکت علمی و تخصصی اشخاص در این زمینه از یک سو و مشارکت در ترویج و توسعه مسئولیت اجتماعی تشکیل شد؛ ضمن این‌که اعضای این کمیته وظیفه هماهنگی میان مدیریت‌ها و واحدهای ذیی‌ربط در ارتباط با برنامه‌های مسئولیت اجتماعی را به‌عهده دارند.
عباسی در تشریح اقدام‌های شرکت ملی گاز ایران در زمینه مسئولیت اجتماعی در دو بخش ستادی و عمرانی، توضیح داد: مهم‌ترین اقدام‌ها در بخش ستادی شامل انتشار بیانیه مسئولیت اجتماعی صنعت گاز برای نخستین بار در سطح شرکت‌های اصلی وزارت نفت، تهیه و تدوین گزارش پایداری ستاد ملی گاز بر اساس استاندارد GRI، تدوین شناسنامه فرآیند مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز برای نخستین بار در میان چهار شرکت اصلی وزارت نفت، برگزاری دوره‌های آموزشی در این حوزه و تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی در همه شرکت‌های تابع در این حوزه است.
وی درباره عملکرد و پروژه‌های در حال اجرای شرکت ملی گاز ایران در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی به تفکیک، گفت: اکنون در مجموع پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران با اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که شامل پروژه‌های مشارکتی با مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی، اقدام‌های انجام شده ازسوی شرکت‌های گاز استانی، شرکت‌های پالایش گاز و شرکت مهندسی و توسعه گاز می‌شود.
رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: اجرای پروژه‌هایی مانند گازکشی منازل خانواده‌های محروم زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه، مشارکت در احداث و به‌سازی جاده، اجرای طرح‌های آب‌رسانی و مشارکت در ساخت سد از جمله این اقدام‌ها است.
براساس این گزارش، پنجمین پیش نشست همایش ملی مسئولیت‌ اجتماعی با موضوع «مروری بر روند تحولات مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت» روز شنبه ۱۵ مهرماه در ساختمان آموزش شرکت ملی گاز ایران و با حضور بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت، حسین محمودی، دبیر همایش و شماری از مدیران و دست‌اندرکاران صنعت نفت، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت، بخش خصوصی و سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) برگزار شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb95b8.rhb89piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما