عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو با ۲۷۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متانول با حضور وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.
plusresetminus
عملیات اجرایی پتروشیمی سیگلو آغاز شد
به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا از فارس،عملیات اجرایی احداث مجتمع پتروشیمی سیگلو صبح امروز (جمعه، ۲۱ مهرماه) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان فارس آغاز شد.
این طرح شامل تولید متیل‌آمین‌ها و مشتقات آن (م. س. پ) برای نخستین‌بار در کشور است که با سرمایه‌گذاری‌ ۲۲۷ میلیون یورو در مساحت ۱۰ هکتار ساخته می‌شود.
براساس این گزارش، مدت زمان اجرای پروژه چهار سال است که با تکمیل آن برای ۳۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.
این طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سیگلو به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش متانول با ۲۷۷ میلیون یورو سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد احداث می‌شود که تاکنون حدود ۵۴ میلیون یورو از تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.
مجتمع پتروشیمی سیگلو پس از تکمیل و بهره‌برداری سالانه ۴۶ هزار تن متیل‌آمین(MA)، دی‌متیل‌آمین (DMA) و تری‌متیل‌آمین (TMA)، ۲۴ هزار تن دی‌متیل‌فرم‌آمید(DMF)، دی‌متیل‌آمینواتانول (DMAE) و کولین‌کلراید (Choline Chloride) و ۲۴ هزار تن آمین‌ سنگین‌ (Higher Amines) تولید خواهد کرد.
تولید سالانه ۵ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نظر گرفته شده که به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این منطقه برای احداث واحدهای پتروشیمی اختصاص یافته است.
https://naftara.ir/vdcauen6.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما