نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: در بسیاری از شاخص‌های تولید مانند صادرات و سوددهی عملکرد مثبتی در پتروشیمی مارون وجود داشته است و اگر زنجیره ارزش تکمیل شود این عملکرد مثبت مضاعف می‌شود.
plusresetminus
عملکرد مثبت پتروشیمی مارون در بسیاری از شاخص‌های تولید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیدکریم حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس ا بیان اینکه ماهشهر «شهر پتروشیمی خوزستان» نام‌گرفته و این لقب به آن داده شده است، اظهار کرد:‌۲۰ شرکت پتروشیمی در خوزستان قرار دارد و پتروشیمی مارون یکی از مهمترین آن‌ها است که در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده اهواز ماهشهر قرار دارد.
نقش مهم پتروشیمی مارون در تولید و صادرات پتروشیمی
وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در خوزستان محصولات مختلفی مربوط به این صنعت را تولید می‌کنند به طور مثال پتروشیمی مارون محصولات مختللفی مانند الفین، اتیلن گلایکول، پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین را تولید می‌کنند که بخش مهمی از آن‌ها روانه بازار صادراتی می‌شود و از این حیث نقش مهمی در افزایش درآمد‌های ارزی کشور در این حوزه دارد.
حسینی با اشاره به بازدید‌های متعددی که در این دوره از نمایندگی از صنایع مختلف فولادی و پتروشیمی و از جمله پتروشیمی مارون داشته است، بیان کرد: صنعت پتروشیمی از جمله شرکت پتروشیمی مارون در یک نمودار در نوسان و غالبا به سمت مثبت، تولیدات محصولات پتروشیمی را طی سال‌های گذشته به خوبی انجام داده‌اند و با وجود شرایط تحریمی صادرات قابل توجه  نیز داشته‌اند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: براساس یکی از برنامه‌های در دست اقدام و اجرای پتروشیمی مارون انجام طرحی با هدف تکمیل سبد محصولات پلیمری و خودداری از فروش اتلین مازاد تولیدی شرکت پتروشیمی مارون است که سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون یورویی برای آن در نظر گرفته شده و مطابق با برنامه‌ریزی احتمالا در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
اگر زنجیره ارزش تکمیل شود عملکرد‌های مثبت مضاعف می‌شود
حسینی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شاخص‌های تولید مانند صادرات و سوددهی عملکرد مثبتی در پتروشیمی مارون وجود داشته است و اگر زنجیره ارزش تکمیل شود این عملکرد مثبت مضاعف می‌شود.
ضرورت ثبات مدیریتی در مجموعه‌های صنعتی
وی با تاکید بر ضرورت ثبات مدیریتی در مجموعه‌های صنعتی و از جمله پتروشیمی مارون، عنوان کرد: ثبات مدیریت نقش موثری در تکمیل برنامه‌ریزی‌های تولید و صادرات و تکمیل فاز‌های توسعه‌ای دارد این دو لازم و ملزوم هم هستند.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: توجه هلدینگ‌های اقتصادی به همه ظرفیت‌های بنگاه و عدم تمرکز صرف بر بخش سهامداری موجب خواهد شد تا آهنگ توسعه شرکت‌ها به صورت متوازن‌تری اجرایی شده و برنامه‌ها را به پیش ببرند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchxknz.23nzwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما