معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو دستگاه حفاری ۶۹ و ۶۱ فتح ناوگان شرکت در میدان گازی کیش استقرار دارند، افزود: عمق چاه تکمیل‌شده حدود ۴ هزار متر و فشار سطحی آن حدود ۶ هزار و ۴۰۰ PSI است.
plusresetminus
مشعل نخستین چاه گازی در میدان کیش روشن شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری گفت: به همت متخصصان داخلی عملیات حفاری و تکمیل نخستین حلقه چاه از طرح ۱+۱۲ در بخش خشکی جزیره کیش تکمیل و مشعل این چاه روشن شد.
  عبدالکریم علی‌محمدی با بیان اینکه مراحل تکمیل ۱۳ حلقه چاه در این موقعیت با توجه به شرایط مخزن نیاز به طراحی و برنامه‌ریزی خاصی داشت، اظهار کرد: در نتیجه اجرای یک طرح ابتکاری در استفاده از سیال و تجهیزات درون‌چاهی ابداعی تحقق یافت و پیش‌بینی شده هر ماه دو حلقه چاه در دو کلاستر A و B تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو دستگاه حفاری ۶۹ و ۶۱ فتح ناوگان شرکت در میدان گازی کیش استقرار دارند، افزود: عمق چاه تکمیل‌شده حدود ۴ هزار متر و فشار سطحی آن حدود ۶ هزار و ۴۰۰ PSI است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری اظهار کرد: متخصصان و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز پارس در اجرای تکمیل چاه‌های تعریف‌شده در پروژه ۱+۱۲ به استانداردهای تازه‌ای در تکمیل چاه‌های گازی دست یافتند که می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای گران‌سنگ در پروژه‌های آتی موجب شتاب‌بخشی در اجرا با بالا بودن ضریب ایمنی شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdzk0f.yt0f56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما