مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: با موافقت ضمنی دولت و پتروشیمی بوشهر تکمیل زنجیره تولید متانول به عنوان طرح اولویت‌دار دولت در دستورکار قرار گرفت.
plusresetminus
زنجیره متانول در مرحله ۳ پتروشیمی بوشهر تکمیل می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جواد حاتمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پتروشیمی بوشهر در گفت: پتروشیمی بوشهر دارای بزرگ‌ترین زنجیره ارزش در بین پتروشیمی‌های کشور است و به عنوان بزرگ‌ترین طرح در منطقه ویژه اقتصادی پارس در حال احداث و بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه این پتروشیمی در سه مرحله توسعه می‌یابد، افزود: هم‌اکنون در مرحله نخست این پتروشیمی، واحد شیرین‌سازی به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال در حال بهره‌برداری است.
مدیرعامل پتروشیمی بوشهر ادامه داد: همچنین در این مرحله، واحد یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی متانول و واحد جداسازی هوا (ASU) به بهره‌برداری رسیده است که علاوه بر نیاز مجموعه پتروشیمی بوشهر، مازاد آن هم به شرکت‌های همجوار عرضه می‌شود.
حاتمی بیان کرد: در مرحله دوم توسعه که در سایت ۲۰ هکتاری این مجتمع واقع شده، واحد استحصال اتان موجود است که کل گاز شیرین‌سازی شده در واحد پالایشگاهی در آن واحد تفکیک و استحصال اتان، متان و سایر محصولات انجام می‌شود.
وی گفت: بر اساس مصوبات مجمع تکلیف شده بود در صورت اعمال نرخ خوراک ۷ هزار تومانی و زیان‌ده شدن مجموعه پتروشیمی بوشهر، ظرفیت تولید به ۸۳ درصد و سپس ۶۷ درصد کاهش یابد ولی این اتفاق رخ نداد و با توجه به آنکه تولید گاز شیرین و استحصال در مجموعه پتروشیمی بوشهر در حال انجام است، بهای تمام شده پایین‌تر خواهد بود و با بررسی‌های صورت گرفته مجموعه پتروشیمی بوشهر با تولید متانول وارد سوددهی خوبی شده است، به همین دلیل ظرفیت را افزایش داده و هم‌اکنون تولید در مرحله نخست روی ۹۵ درصد پایدار شده است.
عضو هیئت مدیره پتروشیمی بوشهر با بیان اینکه در مرحله سوم توسعه این پتروشیمی تکمیل زنجیره تولید متانول پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با موافقت ضمنی دولت و پتروشیمی بوشهر تکمیل زنجیره تولید متانول به عنوان طرح اولویت‌دار دولت مطرح و از محل خط اعتباری اخیری که برای تأمین مالی مجموعه‌های بزرگ پیش‌بینی شده این مرحله در دستورکار قرار گرفت و به زودی تولید اسید سیتریک و ون با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و ۲۵۰ هزار تن عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdnk0f.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما