ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از حضور بیش از ۶۰ شرکت در نمایشگاه ایرانی سازان خبر داد و گفت: ایلام می‌تواند قطب تولیدات ساخت داخل نفت و گاز شود.
plusresetminus
حضور بیش از ۶۰ شرکت در نمایشگاه ایرانی‌ سازان در ایلام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، «سیدغلامحسن گرشاسبی»  مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام،  ۳ آبان در افتتاحیه نمایشگاه ایرانی سازان که در محل دائمی نمایشگاه‌های ایلام افتتاح شد، اظهار کرد: حرکت پرشتاب در خودکفایی و ایرانی‌سازی محصولات و ملزومات صنعتی به معنای عدم تعامل با دنیا نیست اما اگر بنا به تحریم باشد چاره‌ای جز خودکفایی نیست.
وی گفت: در دهه ۶۰ بسیاری از ملزومات اولیه مانند ماسه برای بتن‌ریزی و سیم جوش از خارج باید وارد می‌شد و متصدیان خارجی اجازه نزدیک شدن به کارکنان ما به تجهیزات را نمی‌دادند و اگر حرکت به سمت خودکفایی نبود، قطعا صنعت ما زمین می‌خورد.
مدیرعامل پتروشیمی ایلام تاکید کرد: لازم است ما با دنیا مراوده داشته باشیم و اگر آنها این رابطه را نمی‌خواهند ما باید به سمت تعامل و صادرات فناوری و محصولات با دنیا برویم.
گرشاسبی خودکفایی را شجره طیبه دانست و تصریح کرد: افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت به ۵۵۰ شرکت و قطعات مورد نیاز که بیش از ۸ هزار قطعه است اکنون در کشور تولید می‌شود و باید این حوزه رشد پیدا کند و این درخت تنومند رشد و بالندگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: ایلام این استعداد را دارد که در حوزه ساخت داخل قطعات نفت و گاز و پتروشیمی به یک مرکز در کشور تبدیل شود و حتی به استان خوزستان نیز قطعه بدهد.
گرشاسبی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت حاضر شدند، تصریح کرد:  لازمه احداث پارس غربی که مدنظر مدیریت ارشد استان است و می‌تواند یک نوآوری در صنعت کشور باشد، فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند هتل و دیگر امکانات است که امیدواریم محقق شود.
نمایشگاه ایرانی سازان از امروز به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه‌های ایلام پذیرای علاقمندان است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjhmev.uqevtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما